Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg går i bios på min selvbygde pc, kan jeg velge mellom quite mode, normal mode og high mode(husker ikke nøyaktig navn på siste) men poenget er at jeg alltid har brukt normal mode, some er nøytral på støy, kraftighet osv, men den siste moden gjør at pcen min for mye bedre ytelse med en kostnad av litt høyere støy.

Men spørsmålet er, vis jeg velger å bruke den moden, vil jeg da måtte sørge for å ha sterkere vifter? Fordi jeg bruker bare normale vifter som er i kabinettet, plus vifta til cpu, skjermkort, ja dere skjønner.

Så er dette en overklokking og kan jeg bruke denne moden uten noe problem? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske vanskelig å si noe om uten å teste. Hvis datamaskinen din allerede blir ganske varm i normal mode kan du nok forvente at det er nødvendig med mer kjøling i high mode. Holder du temperaturen ganske lav i normal, bør det gå bra i high og. Siden du lager mer støy i high enn normal regner jeg med at datamaskinen regulerer det selv. Du kan alltids prøve det en stund, og se hvor varmt det blir.

Om det er en overklokking eller ikke er en ren definisjonssak. Men poenget er vel at det går raskere? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...