Znoken Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hei alle sammen Jeg har adsl abonnement fra Tele2 og jeg er litt nysjerrig på om det er mulig og om hvordan enn bytter ip adresse. Har lest at det er mange som bytter ip adresse av forkjellige grunner og kunne tenkt meg og lære det. Jeg har prøvd og release ip adressen min ved og skrive ipconfig/release og har deretter slått av modemet i 15-20 min. uten hell. Jeg har oså prøvd: Ipconfig Ipconfig/release Ipconfig/renew Håper på seriøse svar. Takker på forhånd Lenke til kommentar
fredde Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Dette vil jeg også gjerne ha greie på... Er det faktisk mulig at dette ikke skulle gå uten å ringe ISP`en ? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg lurer også på om det er mulig å force en ny IP adresse. Har NGT. Eneste måten jeg vet om nå er å skru av routeren og la den stå av en stund... :oops: Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Jeg lurer også på om det er mulig å force en ny IP adresse. Har NGT. Eneste måten jeg vet om nå er å skru av routeren og la den stå av en stund... :oops: Har du fått ny ip adresse ved og skru av routeren da og i tillfelle hvor lenge hadde du routeren skrudd av........... Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg er litt usikker på om det er noen sammenheng, men hvis jeg setter opp DHCP lease time til f. eks. 72 timer, så tar det evigheter, å få en ny. Setter jeg lease time til en time f.eks. så går det ganske kjapt. 15-30 min... Men om det er noen sammenheng har ingen aning om. Litt rart om det skulle ha det egentlig. Men det jeg lurer på er om man kan force routeren til å få en ny IP-adresse øyeblikkelig ved en eller annen kommano...? Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Er relativt enkelt å få skiftet IP om man får IP rett fra ISP'ens DHCP server, man spoofer bare MAC adressen, slik at serveren tror det er en ny maskin som er tilkoblet og gir ny ip til denne. les her: http://www.klcconsulting.net/Change_MAC_w2k.htm Eller last ned dette: http://home.attbi.com/~rbourret/download/smac_1.1.zip Jeg har ikke prøvd programmet, men metoden nevnt i første link funket for meg, og programmet er fra samme folka, så det bør virke. Bakdelen er at man må restarte for å aktivere, og at det ikke fungerer for de som har router. (NextGenTel) Lenke til kommentar
Ulan Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hei alle sammen Jeg har adsl abonnement fra Tele2 og jeg er litt nysjerrig på om det er mulig og om hvordan enn bytter ip adresse. Har lest at det er mange som bytter ip adresse av forkjellige grunner og kunne tenkt meg og lære det. Takker på forhånd Må si jeg lurer litt på hvorfor du har behov for å få en ny ip? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hei alle sammen Jeg har adsl abonnement fra Tele2 og jeg er litt nysjerrig på om det er mulig og om hvordan enn bytter ip adresse. Har lest at det er mange som bytter ip adresse av forkjellige grunner og kunne tenkt meg og lære det. Jeg har prøvd og release ip adressen min ved og skrive ipconfig/release og har deretter slått av modemet i 15-20 min. uten hell. Jeg har oså prøvd: Ipconfig Ipconfig/release Ipconfig/renew Håper på seriøse svar. Takker på forhånd Bytt nettverkskort! Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hei alle sammen Jeg har adsl abonnement fra Tele2 og jeg er litt nysjerrig på om det er mulig og om hvordan enn bytter ip adresse. Har lest at det er mange som bytter ip adresse av forkjellige grunner og kunne tenkt meg og lære det. Takker på forhånd Må si jeg lurer litt på hvorfor du har behov for å få en ny ip? F.eks at noen er plagsomme mot denne ip'en... Crackere... kanskje...? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Om du har xp: Start --- > Network connections --- > høyreklikk på det kortet som "connecter" til internett --- > properties --- > Så har du ei liste å velge mellom, dobbeltklik på internet protocol(TCP/ip) Voila..... Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Routere gir ofte mulighet for å bytte MAC adresse (min og en kamerat sin gjør...). Bare velg en ny MAC hvis du har mulighet til å ha flere PCer tilknyttet samtidig fra ISPen. Ellers må du vente til din forrige IP utgår. Hvis du ikke har router velg egenskaper for nettverskortet feks i device manager. Velg deretter avansert, og endre feltet network address. Hvis det ikke finnes ligger sikkert adressen hardkodet i kortet og kan ikke endres. Lenke til kommentar
ApeacE Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hvis du har nextgentel eller telenor vet jeg att maskinen må være avslått i opptil 4 døgn før du får tildelt en ny ip. Dette fikk jeg vite etter samtale med de først nevnte. Jeg hadde satt opp en server, og ville forsikre meg om hvor lenge ip en varte etter du hadde skrudd av maskinen.... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hei alle sammen Jeg har adsl abonnement fra Tele2 og jeg er litt nysjerrig på om det er mulig og om hvordan enn bytter ip adresse. Har lest at det er mange som bytter ip adresse av forkjellige grunner og kunne tenkt meg og lære det. Takker på forhånd Må si jeg lurer litt på hvorfor du har behov for å få en ny ip? F.eks at noen er plagsomme mot denne ip'en... Crackere... kanskje...? I sånne tilfeller er det vel bare å ringe og be om å få den byttet..? Lenke til kommentar
hans A Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 På min router er det enkelt å skifte IP. Det er bare å logge seg inn på routeren. (192.168.0.1) Der er et program lik w2k sin ipconfig. Routeren min Dlink DI604. Har du ikke router er det bare å bruke programmet ipconfig. (w2k) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 På min router er det enkelt å skifte IP. Det er bare å logge seg inn på routeren. (192.168.0.1) Der er et program lik w2k sin ipconfig. Routeren min Dlink DI604. Har du ikke router er det bare å bruke programmet ipconfig. (w2k) Dahh, her er det snakk om offisiell IP ut mot internett ikke LAN IP. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 På min router er det enkelt å skifte IP. Det er bare å logge seg inn på routeren. (192.168.0.1) Der er et program lik w2k sin ipconfig. Routeren min Dlink DI604. Har du ikke router er det bare å bruke programmet ipconfig. (w2k) Dahh, her er det snakk om offisiell IP ut mot internett ikke LAN IP. Ja det var den externe ip jeg snakket om. Du går inn på routeren og frigir den gamle IP adressen din før du trykker på renew. Da får du en ny IP av serveren. (NGT,Tele2 osv) Ipconfig fungerer på samme måte hvis du ikke har en router mellom netverkskortet og adslmodemet. Men enkelte leverandører har en tendens til å gi deg den samme IP som du hadde før. Allt etter hvordan de har satt opp serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå