yngve0 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 I kveld tuslet jeg ned til nærbutikken med en bærepose full av tomflasker. Panteautomaten er merket med "I ustand" og jeg oppsøker da en ekspeditør. Ekspeditøren nekter å ta i mot mine tomflasker. Når jeg henviser til forskriftene ("Forskrift om gjenvinning og behandling av avfall nr 930, fastsatt av Miljøverndepartementet 1. juni 2004: § 6-7") mener ekspeditør at det bør være åpenbart at butikken ikke kan ta i mot tomgods når automaten ikke virker og jeg ble indirekte beskyldt for å være kranglete og kverulant når jeg henviste til forskriftene. Følgelig måtte jeg tusle hjem igjen med uforrettet sak og jeg fikk heller ikke handlet da jeg ikke har hender nok til å frakte både tomgods og varer hjem. Selv tolker jeg forskriftene som om at det er butikkens plikt å finne alternative løsninger når DERES panteautomat er i stykker og jeg opplever det derfor som en smule arrogant at butikken overfører problemet med defekt panteautomat til kunden. Er det min eller butikkens tolkning av forskriftene som er korrekte? Y Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Eit snev kranglete er du - og det ser eg ikkje som heilt urimeleg. Så lenge ein utsalstad faktisk har SALET av brus/øl ope, har dei og plikt til å ta returen samstundes. KAN ein selja, KAN ein ta mot retur og. KOSS dei tek han er utsalet sitt problem å finna utav, ikkje kunden sitt. Det er ikkje lovpåbod om automat, ein kan nett like gjerne taka mot han i kassen eller ha ein disk med ein ungdom/pensjonist bak som "manuell panteautomat". Det var panteflasker lenge før det kom automatar, og ting fungerte utmerka. Tak saken opp med ein leverandør av brus/øl som leverer til butikken. Kopi til distrikskontoret for kjeden - og avisa. Så kan dei heller klaga på den "kranglete" kunden sin etter at DEI har stilt nokre spørmål. Lenke til kommentar
yngve0 Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Butikkens daglig leder ringte nå å beklaget hendelsen på det dypeste; Butikken politikk er at de selvsagt skal ta i mot tomgods helt uavhengig av panteautomatens helsetilstand. Så da er denne saken oppklart. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Da kan du jo sete denne saken til [løst] :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå