Terje Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hei! Jeg har lagt inn en opplastingsgrense på 2 bilder per kalenderdag, mest for å teste hvordan det fungerer. Som kjent kommer grensen til å være på 1 bilde per kalenderdag når vi lanserer.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg sitter her og lurer på om maks 1 om dagen egentlig er litt for strengt. Jeg kan se for meg at mange ikke har tid til å laste opp bilder hver dag; men gjerne setter av en kveld eller to i uka til bildekritikken; eventuellt litt tid i helgen. Kan det være en løsning å beholde maks to om dagen; men maks 7-8 bilder i uka? (der en uke regnes som de siste 7 dager). Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg sitter her og lurer på om maks 1 om dagen egentlig er litt for strengt. Jeg kan se for meg at mange ikke har tid til å laste opp bilder hver dag; men gjerne setter av en kveld eller to i uka til bildekritikken; eventuellt litt tid i helgen. Kan det være en løsning å beholde maks to om dagen; men maks 7-8 bilder i uka? (der en uke regnes som de siste 7 dager). En slik ordning vil kanskje gå ut over de som laster kun et bilde pr. døgn. Om et visst antall personer bestemmer seg en dag for å ta igjen den fortapte tiden ved å laste opp (maks) 7 bilder i slengen så vil jo andre bilder fort bli skyvet bakover i bildegalleriet og jeg tror de færreste blar seg mange sider bakover for å gi kommentarer. Tror heller ikke du vil oppnå like mye oppmerksomhet på alle bildene dine med en slik ordning. Men det er nå hva jeg tror da Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Så skal definitivt månedstrådene ikke benytte dette systemet.. Eller månedsfestene, for den del. Endret 11. juli 2011 av Trondster Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg sitter her og lurer på om maks 1 om dagen egentlig er litt for strengt. Jeg kan se for meg at mange ikke har tid til å laste opp bilder hver dag; men gjerne setter av en kveld eller to i uka til bildekritikken; eventuellt litt tid i helgen. Kan det være en løsning å beholde maks to om dagen; men maks 7-8 bilder i uka? (der en uke regnes som de siste 7 dager). En slik ordning vil kanskje gå ut over de som laster kun et bilde pr. døgn. Om et visst antall personer bestemmer seg en dag for å ta igjen den fortapte tiden ved å laste opp (maks) 7 bilder i slengen så vil jo andre bilder fort bli skyvet bakover i bildegalleriet og jeg tror de færreste blar seg mange sider bakover for å gi kommentarer. Tror heller ikke du vil oppnå like mye oppmerksomhet på alle bildene dine med en slik ordning. Men det er nå hva jeg tror da Er i grunnen enig med Birger her. Nå er det selvfølgelig ferietid og noe lavere aktivitet, så det hadde ikke vært noe problem nå. Det er ikke noe det har vært større enighet om på Digit enn ett bilde i døgnet. Diskusjonene har i grunnen dreid seg om færre bilder for å øke kvaliteten på det som legges ut. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 En slik ordning vil kanskje gå ut over de som laster kun et bilde pr. døgn. Om et visst antall personer bestemmer seg en dag for å ta igjen den fortapte tiden ved å laste opp (maks) 7 bilder i slengen så vil jo andre bilder fort bli skyvet bakover i bildegalleriet og jeg tror de færreste blar seg mange sider bakover for å gi kommentarer. Tror heller ikke du vil oppnå like mye oppmerksomhet på alle bildene dine med en slik ordning. Men det er nå hva jeg tror da Jeg sa maks to om dagen Jeg tror ikke om et eller to bilder om dagen har så mye å si. Kommer det en med 7 på en gang, så er det noe annet. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 En slik ordning vil kanskje gå ut over de som laster kun et bilde pr. døgn. Om et visst antall personer bestemmer seg en dag for å ta igjen den fortapte tiden ved å laste opp (maks) 7 bilder i slengen så vil jo andre bilder fort bli skyvet bakover i bildegalleriet og jeg tror de færreste blar seg mange sider bakover for å gi kommentarer. Tror heller ikke du vil oppnå like mye oppmerksomhet på alle bildene dine med en slik ordning. Men det er nå hva jeg tror da Jeg sa maks to om dagen Jeg tror ikke om et eller to bilder om dagen har så mye å si. Kommer det en med 7 på en gang, så er det noe annet. Beklager at jeg ikke leste ditt første innlegg mer nøye, tomsi - med et maksimum på 2 bilder pr dag så er jo faktisk idéen ganske så bra den Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Så skal definitivt månedstrådene ikke benytte dette systemet.. Eller månedsfestene, for den del. Vi har jo en egen kategori på digit i dag, abc-læring, med fritt antall bilder. Det må vel kunne gå an å få til her også? Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 :dribble: Hvordan går det med OPPLASTING AV BILDER Jeg får ikke lastet opp noe bilde til Billedkritikken fremdeles!!!! Regner med at det ordner seg i løpet av kort tid. :dribble: Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 :dribble: Hvordan går det med OPPLASTING AV BILDER Jeg får ikke lastet opp noe bilde til Billedkritikken fremdeles!!!! Regner med at det ordner seg i løpet av kort tid. :dribble: Se egen tråd om dette. Ser ut som om størrelsen ikke bør være over 2,0Mb eller noe deromkring. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 :dribble: Hvordan går det med OPPLASTING AV BILDER Jeg får ikke lastet opp noe bilde til Billedkritikken fremdeles!!!! Regner med at det ordner seg i løpet av kort tid. :dribble: Se egen tråd om dette. Ser ut som om størrelsen ikke bør være over 2,0Mb eller noe deromkring. Ser slik ut ja..fikk lastet opp til slutt,da jeg la meg rett under 2MB...men hadde vel vært greit å vite fra høyere hold hvor mange MB som er grensen? Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg sitter her og lurer på om maks 1 om dagen egentlig er litt for strengt. Jeg kan se for meg at mange ikke har tid til å laste opp bilder hver dag; men gjerne setter av en kveld eller to i uka til bildekritikken; eventuellt litt tid i helgen. Kan det være en løsning å beholde maks to om dagen; men maks 7-8 bilder i uka? (der en uke regnes som de siste 7 dager). En slik ordning vil kanskje gå ut over de som laster kun et bilde pr. døgn. Om et visst antall personer bestemmer seg en dag for å ta igjen den fortapte tiden ved å laste opp (maks) 7 bilder i slengen så vil jo andre bilder fort bli skyvet bakover i bildegalleriet og jeg tror de færreste blar seg mange sider bakover for å gi kommentarer. Tror heller ikke du vil oppnå like mye oppmerksomhet på alle bildene dine med en slik ordning. Men det er nå hva jeg tror da Det merkes på Foto.no,hvor en kan laste opp 10 bilder i uken som Gull medlem,men er nå slik att oppmerksomheten forsvinner rasket om du laster opp mer en 1-2 bilder pr dag der også..så det du "tror" er her ganske så riktig. Lenke til kommentar
amund Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Se egen tråd om dette. Ser ut som om størrelsen ikke bør være over 2,0Mb eller noe deromkring. Etter at vi flyttet fra digit.terje.raw.no til demo.digit.no har vi glemt å øke opplastingsgrense på serveren. Akkurat nå sitter vi derfor med standard serverinnstillinger som er 2 MB, men i løpet av dagen skal vi være tilbake i normalt gjenge med 5 MB per bilde. Beklager, en liten glipp fra vår side der.. Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Se egen tråd om dette. Ser ut som om størrelsen ikke bør være over 2,0Mb eller noe deromkring. Etter at vi flyttet fra digit.terje.raw.no til demo.digit.no har vi glemt å øke opplastingsgrense på serveren. Akkurat nå sitter vi derfor med standard serverinnstillinger som er 2 MB, men i løpet av dagen skal vi være tilbake i normalt gjenge med 5 MB per bilde. Beklager, en liten glipp fra vår side der.. Dere er så absolutt tilgitt. Det viktigste er at alt ordner seg. RAK-foto Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Se egen tråd om dette. Ser ut som om størrelsen ikke bør være over 2,0Mb eller noe deromkring. Etter at vi flyttet fra digit.terje.raw.no til demo.digit.no har vi glemt å øke opplastingsgrense på serveren. Akkurat nå sitter vi derfor med standard serverinnstillinger som er 2 MB, men i løpet av dagen skal vi være tilbake i normalt gjenge med 5 MB per bilde. Beklager, en liten glipp fra vår side der.. Dere er så absolutt tilgitt. Det viktigste er at alt ordner seg. RAK-foto YEAH! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg