Nimrad Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg har for tida et Pentax K20D jeg bruker alt for lite til sosiale sammenkomster hvor det er litt for stort til å ta med seg i innerlomma. Jeg har gått for et pancake-objektiv og Pentax generelt mye pga størrelsen, men jeg ser nå at selv det blir litt for stort for meg. Det jeg har sett på er det nye som Pentax har annonsert, var vel det som satte tankene mine i gang, men jeg er skeptisk til den lille sensoren. Så, det jeg lurer på er hvilke alternativer jeg har? Jeg syns FujiFilm X100 så helt fantastisk ut, men det er bare et vanlig kompaktkamera? Jeg vil gjerne ha noe litt mer proft så jeg kan handle litt utstyr. GPS og dykkehus er egentlig også en big thing for meg, men er kanskje litt mye å be. Det jeg ser etter er altså et systemkamera som tåler mye, har en bra sensor og utskiftbare objektiv. Et lignende utseende som X100 hadde vært å foretrekke Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Det finnes ikke noe som oppfyller alle dine ønsker. Speilløse systemkameraer på markedet. Av disse er Micro Four Thirds størst, med to hovedaktører; Olympus og Panasonic. Du kan bruke en ekstern GPS/geotag. Undervannshus finnes til noen modeller. Ingen av de speilløse modellene går på innerlommen. Endret 11. juli 2011 av world wide weird Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg er selv på utkikk etter noe midt i mellom Canon dslr og Canon S95. Hadde egentlig bestemt meg for Fujiifilm X100 men synes den er litt treg. Bildekvaliteten er på topp men ble usikker på om den er tingen å satse på for min del. Skal prøve Olympus E-P3 når den kommer i butikk. Bør være midt i blinken for deg etter hva du skriver? E-P3 Spesielt E-PM1 med ett fast 16mm kanskje? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) E-P3 virket veldig interessant, finnes det noen lanseringsdato for det? Lurer litt, hvordan funker MFT-kameraer med FT-linser(med adapter)? Bra kvalitet? Har nok tenkt å ha noen litt større spesialobjektiv liggende i kamerasekken i tillegg til to små jeg kan bruke til vanlig. Endret 11. juli 2011 av Nimrad Lenke til kommentar
jgranseth Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Vil bare påpeke at Fujifilm X100 ikke er et "vanlig kompaktkamera" Sensoren i X100 er aps-c, dvs i samme størrelse som i en rekke dslr ( eos 60D/7D nikon D7000 etc...) Jeg har et selv, og jeg er veldig fornøyd med det. Har det med meg hele tiden.. Kan virkelig anbefales Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Jo, takk for info, men jeg sliter med å gå over til kamera uten mulighet for å bytte objektiv. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Hvilket kamera kjøpte du? E-P3 virker veldig rask: Endret 19. juli 2011 av Bjohansen Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg skal nok kjøpe E-P3, problemet er at jeg ikke finner noe dykkerhus til det. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Er vel mer enn litt optimistisk å forvente et dykkerhus til et kamera med utskiftbart objektiv. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Neida, det finnes dykkerhus i flere klasser for veldig mange speilrefleks- / systemkameramodeller, også for Olympus E-PL1 og E-PL2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Nei, Olympus lager jo eget dykkerhus til E-PL3, bare ikke til E-P3. Jeg vet om en produsent som lager ett som passer til både E-P1 og E-P2, så jeg har spurt om det vil fungere til E-P3 også. Så jeg føler ikke jeg er helt på viddene angående hva jeg kan forvente. Pris er egentlig ikke så viktig så lenge det er snakk om under 20 000,- liksom og at kvaliteten står i stil til prisen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Du bør ha modulært system - med flere forskjellige forsatser til forskjellige objektiver. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Ja, jeg må egentlig det. Spesielt om jeg går til innkjøp av utstyr til 15 000 kroner. Jeg har funnet det perfekte her, men må bare sjekke om det er kompatibelt med E-P3. Størrelsen er jo så og si helt lik. Endret 19. juli 2011 av Nimrad Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Ja, jeg må egentlig det. Spesielt om jeg går til innkjøp av utstyr til 15 000 kroner. Jeg har funnet det perfekte her, men må bare sjekke om det er kompatibelt med E-P3. Størrelsen er jo så og si helt lik. Vent til E-P3 har vært på markedet en stund - så kommer undervannshusene. Et undervannshus skal sitte perfekt. Det skal hverken være lekkasjer eller problemer med betjening. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Vent til E-P3 har vært på markedet en stund - så kommer undervannshusene. Et undervannshus skal sitte perfekt. Det skal hverken være lekkasjer eller problemer med betjening. Ja, jeg skal det. Må ha undervannshuset innen utgangen av november, men skal ha en dialog med de som jeg sendte link til for å sjekke kompatibiliteten med E-P3. Det ser jo absolutt ut som kvalitet, ble bare litt skeptisk til en setning i beskrivelsen: "It is a kindly SLR that is light and small for lady." Basert på dette fotografiet regner jeg med at én mm lengre, to mm bredere og én mm lavere ikke har så mye å si. Men jeg må jo høre med de angående betjeningen og om det er såpass tight at 2 mm ekstra bredde har noe å si. Endret 19. juli 2011 av Nimrad Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Ja, jeg skal det. Må ha undervannshuset innen utgangen av november, men skal ha en dialog med de som jeg sendte link til for å sjekke kompatibiliteten med E-P3. Det ser jo absolutt ut som kvalitet, ble bare litt skeptisk til en setning i beskrivelsen: "It is a kindly SLR that is light and small for lady." Basert på dette fotografiet regner jeg med at én mm lengre, to mm bredere og én mm lavere ikke har så mye å si. Men jeg må jo høre med de angående betjeningen og om det er såpass tight at 2 mm ekstra bredde har noe å si. Er alle knapper og betjening akkurat der de skal, da? Ser ut til at det er noen endringer: E-P1 og E-P2: E-P3: Ellers ser jeg problemer med å betjene touch-skjermen på en E-P3 under vann. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Ser ikke for meg at jeg kommer til å bruke touchskjermen i det hele tatt utenom til å gå se på bilder For dere som er nysgjerrige så kunne athena-opt si at de planla å lage et dykkerhus til E-P3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå