Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Windows vil kun starte i sikkermodus etter ny installasjon på ny SSD.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en litt merkelig situasjon med maskinen min som jeg ikke klarer å bli klok på.

Fikk akkurat min nye Corsair Force 3 240GB SSD i dag, samt win7 ultimate. Går da fra en C300 128GB SSD bare så det er nevnt.

Monterer, kobler til, endrer boot prioriteringen i EFI (BIOS), og begynner installasjonen som vanlig med å formatere harddisken under win7 installasjonsveiviseren. Windows installerer som vanlig og restarter inn til windows skrivebord. Første jeg gjør er å installere NVIDIAS driver for mitt GTX580. Etter endt installasjon blir jeg bedt om å restarte for å fullføre installasjonen av driveren. Det er her systemet fryser ved loginskjermen til windows. Kommer ikke inn i windows herifra. Den står og venter helt til jeg restarter systemet. Systemet er responsivt dog, for jeg kan benytte CTRL+ALT+DEL og få respons, men jeg ender da opp med 1 stk sort skjerm som ikke er responsiv på noenting lenger.

Restarter jeg og velger boot i sikkermodus kommer jeg inn i windows på den nye disken allikevel.

På forhånd takk for hjelp.

Øivind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avinstallert drivern i Safe Mode?

Det er den nøyaktige samme driveren jeg har brukt på C300 harddisken for mitt GTX 580 kort, så jeg kan ikke forstå at den ikke skal være "gyldig" for en ny windows installasjon bare fordi harddisken er byttet?

Kan prøve såklart.

Edit: Merkelig nok, så virket det etter avinstallasjon av driveren igjen.

Edit2: Kremt, glemte at jeg hadde i HDMI kabel bort til TV'en i samtidig, så det var jo der windows skjermen kom opp!!

Endret av branick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...