Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyd forvrengning i win7

Anbefalte innlegg

Hei har akkurat bygget min første pc(HTPC), men har litt problemer med lyden. Det er litt vanskelig å forklare problemet, men når jeg spiller av musikk eller film så hakker lyden. Den forvrenges på en måte, i korte perioder. Jeg har også lagt merke til at i det millisekundet lyden er forvrengt, så henger pc'en seg litt samtidig. F.eks. så hakker musen i takt med lyden.

Hva kan være grunnen til dette? Kan det være hovedkortet som er ødelagt eller kan det være softwearen. Har lest at det er mange som har hatt problemer med forvrengt lyd i windows 7.

jeg har asus P7H55-M pro hovedkort (integrert lydkort)

med Windows 7, 64bit

Hvis noen har noen gode tips så ville jeg satt stor pris på litt hjelp.

Takk på forhånd :)

Endret av omega25
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som en maskinvare konflikt, har du noen pci/pcie kort installert?

'Før i tiden' var slikt vanlig da ikke alle hw kort likte å dele IRQ, men den tida er vi forbi.. har du installert intel driverene til Hovedkortet?

Snabelen

Lenke til kommentar

Dette høres ut som en maskinvare konflikt, har du noen pci/pcie kort installert?

'Før i tiden' var slikt vanlig da ikke alle hw kort likte å dele IRQ, men den tida er vi forbi.. har du installert intel driverene til Hovedkortet?

Snabelen

Jeg har ett pcie skjermkort (asus ATI radeon hd5450)og et pci nettverkskort(Linksys by cisco.

hva er IRQ?

jeg har installert de driverne som fulgte med hovekortet og oppdatert lyd drivern til siste versjon, men tror ikke jeg har instalert noen intel drivere. Hvor finner jeg det?

takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...