Gå til innhold

Trenger hjelp med ett eletronikk-prosjekt :)


Anbefalte innlegg

jeg er ikke helt sikker på om dette emne passet helt inn her, men siden det er så mange som kan så mye om elektronikk her så tenkte jeg at jeg kunne prøve meg :)

Jeg har en moped som skal på visning for å få utlevert skilt, for å få utlevert skilt så må mopeden vere i forskriftsmessig stand, altså jeg må ha blinklys. Men det som er problemet er at mopeden ikke kom med blinklys fra fabrikken.

Så jeg tenkte at siden den må ha så kunne jeg jo prøve å lage det til selv. Jeg er kanskje litt grøn med tankte på elektronikk men har litt peiling.

Jeg har et 12v batteri som jeg tenkte jeg kunne bruke og fullt av ledninger. Men utifra det jeg vet så trenger jeg et blinklys-rele også. Er det noen her som kunne ha sagt hva jeg trenger og hvordan jeg kobler sammen relet til ledningene/blinklysene?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Skal du ha et system som virker og holder i uteværet så er det nok anbefalt å få gjort dette av noen som kan dette..

Vet ikke om man får kjøpt ferdige produkter til den slags, men ellers er en av løsningene at du må kunne programmere uCer og lage enkle forsterkere med brytere og hele pakken. Sikkert kke vanskelige jobben for en smo kan det som sagt, men har du ingen erfaring så vet jeg ikke.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...