Kenneth199 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Samboeren min har flyttet fra meg for et halvt år siden. Eiendelene til vedkommende står fremdeles lagret hos meg. Jeg har snakket til vedkommende i 2 måneder om at tingene må hentes snarest, men ingenting skjer. Hvilken fremgangsmåte bør jeg bruke for å få vekk tingene? Uten å få noe klatt senere. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Du kan jo kjøre de til eksen din, om det ikke er for mye bry i forhold til avstand og biltype som trengs. Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Hvis jeg gjør det så må jeg sette alt ute på gata, og være fullt klar over at hun ikke har lagrings kapasitet til tingene. Er jo for så vidt et greit alternativ. Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 ulovelig og bare sette tingene på gata Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hvis det hadde vært et leieforhold er reglene slik: 10-4. Etterlatt løsøre Finnes det i husrommet etterlatt løsøre som må antas å tilhøre leieren eller noen i leierens husstand, skal utleieren for leierens regning ta hånd om dette. Rent skrot kan likevel kastes umiddelbart. Medfører omsorgsplikten arbeid, kan utleieren kreve en rimelig godtgjørelse for dette. Utleieren skal så vidt mulig skriftlig oppfordre leieren til å hente løsøret. Utleieren kan holde løsøret tilbake inntil kostnadene med oppbevaringen dekkes eller betryggende sikkerhet stilles. Utleieren kan selge løsøret for leierens regning dersom kostnadene eller ulempene med oppbevaringen blir urimelige, eller dersom leieren venter urimelig lenge med å betale kostnadene eller med å overta løsøret. Er det grunn til å tro at salgssummen ikke vil dekke salgskostnadene, kan utleieren i stedet rå over tingen på annen hensiktsmessig måte. http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-017-010.html#10-4 Jeg vil anta at det blir omtrent det samme i din situasjon. 2 Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Takk, da fikk jeg en ny idè! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Takk, da fikk jeg en ny idè! Håper den idéen ikkje er å legge ut alt for salg. Den korrekte måten å gjere dette på er å gi ein frist for henting av eigendelane. Når fristen har utløpt kan du leige oppbevaringsplass (som eigaren av eigendelane skal betale), når kostnaden ved å leige oppbevaringsplass nærmer seg salgsverdien av eigendelane så kan du selge dei for å dekke rekninga for oppbevaringsplassen. Det vil også være rimelig å forvente ein form for kompensasjon for at du oppbevarer eigendelane hennar på ein trygg og forsvarlig måte. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå