Vato Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hei. Hvordan får man på HDMI med Samsung fjernkontrollen? Antar at det er noe med source og mode, men får det ikke helt til. Takk for svar. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Trykk på Source-knappen oppe til høyre på fjernkontrollen. Du får en meny over alle TVens innganger. Velg den som heter HDMI/DVI Nå er TVen stilt inn for å vise bilde fra HDMI eller DVI, som på min TV er samme inngang. Hvis du ikke får bilde nå, kan det hende at apparatet som skal kobles til (konsoll, blurayspiller, dvr) er konfigurert for å sende bilde ut på SCART-utgangen og ikke på HDMI. Dette må du ordne i apparatets menysystem. Endret 11. juli 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Vato Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Source knappen på min fjernkontroll er plassert på midten av fjernkontrollen, men MODE knappen er plassert oppe til høyre. Når jeg trykker på mode får jeg oppfølgende alternativer: STB TV VCR CATV DVD Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Man gir som regel et navn til hver inngang. VCR betyr videospiller, DVD og TV er selvforklarende, CATV betyr kabelTV, STB betyr dekoder. Det er som regel enklere å forholde seg til slike navn istedet for HDMI1, HDMI2, HDMI3, etc. Navnevalg for hver inngang finner du i menyene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå