khvm Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hei folkens. Jeg bor i en leilighet (40 kvm) i 6. etg. i et borettslag. Det blir fryktelig varmt fra mai-september, som følge av at leiligheten ligger høyt og er relativt godt isolert. Dette gjør det umulig å arbeide hjemmefra. Jeg har derfor behov for å kjøpe en aircondition. Har hørt tips om varmepumpe, men jeg vil helst unngå å montere ting på veggene (gipsvegger). Hvorfor bør jeg velge varmepumpe, og hvorfor bør jeg velge AC? Jeg fant denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321097 Den er til og med satt ned, og har fått noen gode tilbakemeldinger. Eneste negative er vel at den bråker noe, men det er vel å forvente av de fleste AC i dag. Tror dere den er til å satse på? Det ligger ingen tester av aircondition på nettet, så det er litt vanskelig å vite hvilken som er best for meg og min leilighet. Håper noen kan komme med noen fornuftige innspill. Blir gal av denne heten. Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Så lenge det funker å få ut utløpsslangen for luft gjennom et vindu eller en ventil så er de der veldig greie å ha. De bråker endel, men det er slik flyttbare AC-enheter er. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 En vanlig blåsevifte og en stor bøtte med iskaldt vann fungerer for å kjøpe ned Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Bump.. Trenger hjelp på dette området selv. Har kun et soverom jeg vil kjøle ned, ca. 20 m2. Tenker AC er beste løsningen, men vil helst slippe billigst mulig unna. Hadde satt pris på noen erfaringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå