khvm Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hei. Jeg har bestemt meg for å ta tung MC-lappen i Oslo. Noen som har råd og erfaringer ift. valg av (rimelige) kjøreskoler i Oslo-området? Er det noen sjanse for å få startet nå i fellesferien? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Tror de fleste kjører standard kjøretime priser - så det er ikke de store forskjellene. Tok mine timer på Tempo trafikkskole og syntes de gjorde en god jobb. Kjøregård på Valle Hovin og mye kjøring i by-trafikk. De er gode på å fortelle deg hvilke feil du gjør og det er gull verdt senere. Still deg spørsmålet om du egentlig ville hatt en kjøreskole som er superbillig, lærer deg minimalt så du senere må betale "the hard way" i form av skader... 1 liten skade koster fort mer enn hele opplæringen... Prisen da lå på 17-21 000 for "lappen" totalt - litt avhengig av hvor mange timer du trenger. Jeg gjorde i snitt en alvorlig feil hver kjøretime i trafikk, så lærte masse og syntes det var grei framdrift. Ellers kan du sikkert lese noen tråder på bike.no, mc-forumet.no og mcsiden.no om samme tema Tipper det ikke er mange som starter opp før august - kjørelæreren jeg hadde likte å dra til USA for å kjøre på bane i ferien. Men det er bare å titte på hjemmesidene til trafikkskolene - se når de starter teorikurset og melde seg på dette. Obligatorisk før du får kjøre i kjøregården. Så pleier de å komme igang med kjøretimer relativt kjapt etter det. Endret 15. juli 2011 av Rune_says Lenke til kommentar
Patience Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Enig med Rune. Tempotrafikkskole anbefales Dyktige og forståelsesfulle lærere. Og et eldorado av et øvelsesområde, Tok lappen der i fjor, og jeg er kjempefornøyd med dem :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå