Gå til innhold

Ruteren til Huseier krasjer!

Anbefalte innlegg

Hei hei

jeg har et rart problem... jeg har akkurat tatt over en kjeller leilighet med gratis nett fra hus eiern.

jeg kom ned ditt i går koblet opp den bærbare pcn ingen problermer alt var stabilt å greit.

så skulle jeg koble den stasjonære pcn min til det trådløse nettværk via en belkin usb dings jeg har kjøp... etter 5 min krasjer rutern hans og mister "nette"

jeg titta inn på rutern hans og når nette er nede mister den DSN serverne. de står plutselig på 0.0.0.0

det rare er at nette kommer ikke tilbake før rutern blir skrudd av.. hva kan dette komme av?

bruker jeg bare den bærbare krasjer ikke nette...men prøver jeg med den stasjonære detter alt ned!

han får nett fra canal digital å har en Zyxel ruter...

trenger hjelp!

Endret av lehre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres jo veldig ut som ruteren ikke er noe glad i USB-adapteret du bruker i den stasjonære maskinen din. Detter det ut når du kun bruker den stasjonære og ikke det bærbare også?

Jeg ville også sjekket om du har nyeste drivere o.l. til USB-adapteret. Hjelper ikke det er det nok en viss fare for at ruteren eller USB-adapteret bør byttes ut.

Lenke til kommentar

Du bør sjekke hva som kjører på din stasjonære maskin.

Bittorrent, Spotify, Skype e.l. som setter opp trafikk og mange forbindelser?

Kan lønne seg å prøve maskinen i sikkermodus for å finne ut om det er adapteret eller annen trafikk som er årsak til problemet.

Som regel er årsak til routerkræsj at det blir for mange samtlige forbindelser fra en eller flere maskiner.

Lenke til kommentar

Det høres jo veldig ut som ruteren ikke er noe glad i USB-adapteret du bruker i den stasjonære maskinen din. Detter det ut når du kun bruker den stasjonære og ikke det bærbare også?

Jeg ville også sjekket om du har nyeste drivere o.l. til USB-adapteret. Hjelper ikke det er det nok en viss fare for at ruteren eller USB-adapteret bør byttes ut.

både den bærbare å stajonære detter ut når jeg bruker adaptern det har jeg testet. jeg har bare brukt den bærbare i 2 dager å da er det stabilt uten adapter. det virker som det er belkin adaptern som er årsaken. har bestillt meg et integret trådlåst nettverkskort, kanskje det fungere bedre? ps har installert nyeste driver fungerte fortsatt ikke!

Endret av lehre
Lenke til kommentar

Du bør sjekke hva som kjører på din stasjonære maskin.

Bittorrent, Spotify, Skype e.l. som setter opp trafikk og mange forbindelser?

Kan lønne seg å prøve maskinen i sikkermodus for å finne ut om det er adapteret eller annen trafikk som er årsak til problemet.

Som regel er årsak til routerkræsj at det blir for mange samtlige forbindelser fra en eller flere maskiner.

saken er det at huseiern er på ferien å jeg har vært den eneste som har hvert på nett! eneste jeg har gjort på marskinen så lenge jeg har hatt nett er å ringt noen på skype.... etter det har det krasjet...skal prøve sikerhets modus når jeg kommer hjem.... hvordan starter man i sikkerhets modus forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...