Gå til innhold

[Løst] Tips ang kjøp av liten bærbar med godt batteri og ekstern full HD mulighet

Anbefalte innlegg

Holder på å gå helt vill...

Er ute etter:

- liten bærbar

- godt batteri (5-10 timers bruk for visning av film)

- gjerne SSD dersom dette øker batteritid betraktelig

- må ha camera/mic som egner seg for Skype/Messenger/Google Talk etc

- kan spille av full HD (uten problemer) på ekstern TV dersom ønskelig*

* Dette punktet er ikke et must, men kan den ikke det, må den være en god del billigere, for da blir den bare brukt for å se film på tur etc

Kan være netbook eller 'vanlig' bærbar.

Feks har jeg kikka litt på denne serien fra Asus:

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=U36JC

Men det er så mye å velge i at jeg går helt i surr. Så skulle gjerne hatt noen råd for å komme meg frem til et godt valg...

jarle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig hadde jeg gått for denne som er på tilbud (SuperWeekend) hos Komplett. Mest fordi i3 prosessoren er av en nyere modell, samt at maskinen har SSD.

Maskinene du linker til er absolutt gode alternativer. Samtidig benytter ASUS Superhybrid Engine som gir svært god batterilevetid ( opptil 10 timer på enkelte modeller ) De fleste modellene i U36J serien har også dobbelt skjermkort ( GMA + eksternt ), mens TimelineX kun har GMA HD 3000. Her blir det jo i stor grad en vurderingssak om man vil legge vekt på batteri eller ytelse. Automatikken i U36J sørger vel for at batteritiden maksimeres ved å kun bruke ekstern grafikk når det er nødvendig.

Beste tipset i dag er imidlertid å styre unna netbooks. Har selv hatt to ASUS'er med relativt gode spesifikasjoner til netbooks å være.

Erfaringen er imidlertid at de lugger en del, særlig når man forsøker å spille av video. Fikk ofte problemer med å spille av 720p uten hakking, langt verre med 1080p. Skal du bruke maskinen til full-HD er absolutt en snerten 13 tommer å foretrekke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...