Gå til innhold

[Løst] Wii - Classic Controller føles treg og unøyaktig

Anbefalte innlegg

Jeg har en Nintendo Wii, to wii remotes og to nye Classic kontrollere til Wii.

I alle de gamle NES og SNES spillene føles Classic kontrollerne mine litt sånn sløve. Unøyaktige. Som om dem henger litt etter i grunn. Har prøvd å google litt, men ethvert forsøk på å finne noe om Classic Controller fører bare med seg hundrevis av sider som selger kontrollere :p

Den første tanken min var at dette kommer som et resultat av at dritten er trødløs. Men Xbox og PS3 kontrollere er jo også trådløse, og disse fungerer gull.

Er det noen andre som kjenner seg igjen i dette med litt "seige" Classic kontrollere til Wii? Dette er nye, originale kontrollere forresten. Ikke noe tredjepart eller fake greier. Hvert eneste hopp, hver eneste bevegelse skjer liksom bittelitt etter at du har trykket. Noe som selvfølgelig resulterer i en ubeskrivelig irriterende spillopplevelse.

Neste spørsmålet blir, hvordan tror dere en Gamecube kontroller vil oppføre seg? Hvis jeg løser problemet med å kjøpe to stk Gamecube kontrollere så gjerne for meg (de er jo plugget inn direkte i Wii'en). Da gjenstår bare å finne Gamecube kontrollere med 2-3 meter ledning ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som jeg må prøve komponentkabler istedenfor composite kabler i første omgang. Så får vi eventuelt sjekke ut "game mode" eller andre ting på tv'n etterhvert. Det snakkes også om forskjeller mellom interlaced og non-interlaced bilde ser jeg. Det kan vel kanskje også prøves ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...