Betty2 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Har en macbook som jeg kjøpte for 1 år siden. har hatt en del trøbbel med den rundt kernel panic, og at når den går i dvalemodus, så så forbli skjermen svart når mann skal "vekke maskinen til live" den lyser som om den er på, og den lager arbeids lyder, men skjermen er og forblir svart. hadde den inne til sjekk hos leverandør, men selvfølgelig, de fant ikke noe feil med maskinen, nå etter den kom igjen fra forhandler, er den blitt så uendelig treg, har sjekket internetten, så vet at det er maskinen som er problemet. hoved spørmålet mitt er, noen som har noen gode ideer om hvordan fikse dette?? hvis det kommer til formatering av maskinen, så trenger jeg ikke å ha med alt jeg har. (altså trenger ikke en rein sikkerhets kopi, gjorde det fra den gamle mac, og frykter det kan være endel av grunnen til at det har vært litt tul) det jeg ønsker med meg etter formatering er *bilder *musikk *dokumenter Finnes det måter å ta dette ut av iphoto og itunes, eller direkte overføre slik at jeg kan få de med meg etter formatering? Lenke til kommentar
fjerten95 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Vel, vis du bare vil ta vare på bilder, musikk og dokumenter + du har en ekstern harddisk. Så ville vel det enkleste vært å kopiere dem over på den eksterne harddisken din så reformatere og så kopiere dem tilbake. Enkelt og greit sier jeg Det med den svarte sjermen din kan jeg ikke hjelpe deg med. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 iPhoto og iTunes har lignende, men ikke helt identiske systemer for sine bibliotek. Om du kopierer den store iPhoto Library-filen fra bildemappen din har du sikret deg både bildene og struktur i iPhoto (ctrl-klikk på filen, velg «show package contents» for å overbevise deg selv om at dette stemmer), på ny(formatert) maskin holder du inne alt mens du åpner iPhoto for så å åpne dette biblioteket. iTunes har biblioteksfilen separat fra musikken. Hvis du ikke har endret noe fra standardinnstillingene holder det å kopiere alt innhold i musikkmappen – her ligger både iTunes Library og alle musikkfilene. Tilsvarende som ved iPhoto holder du inne alt-knappen ved oppstart for å velge rett bibliotek. Har ingen idé om hva som kan feile maskinen din, men to standardoperasjoner når mystiske ting skjer: (i) Disk Utility -> Verify Disk Permissions & Verify Disk. (ii) Reset PRAM og NVRAM. http://support.apple.com/kb/HT1379 Men: før du gjør dette eller noe som helst annet, ta en backup. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå