Tove Iren Torland Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Refnesstrand Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Ett flott bilde med herlig glød og varme i fargene Men dessverre ble kompet litt feil Her skulle du snudd kamera en del mot venstre så steinene hadde blitt plassert i "det gyldne snitt" Da ville bildet fått en helt anne dynamikk. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Nydelige farger i en vakker kveldstemning. Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Her har du et fint bilde som du kan få MYE bedre - og det er komposisjonen din her som er litt feil. Jeg ville kuttet halvparten av det som er fra kanten av bildet og frem til stenen på venstre side og halvparten under av det som er fra kant og opp til stenen. Det er også lit støy i vannkanen her, men det er så lite så det gjør egentlig ikke noe. Ellers veldig fine varme farger. RAK-foto Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg liker hvordan øynene får en naturlig veg å følge innover i bildet, Tove Iren og synes at steinenes plassering i bildeflata er ok. Jeg vil foreslå at du i ditt bildebehandlingsprogram bruker histogrammet og velger "Luminosity" (som betyr lys) som kanal for visning. Da vil du lettere se av histogrammet at bildet ditt mangler elementer i både skyggeparti og i høylysområdet. På mitt kamera og sikkert de aller fleste så kan du se histogrammet på LCD-displayet og enten velge eller at det allerede ligger inne å vise de 3 RGB-kanalene samt et for lys (Luminosity). Dette er årsaken til manglende kontraster og bildet virker dermed noe flatt Lenke til kommentar
ferdinan-foto.no Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Synes dette ble veldig lekkert Tove Iren. For det første synes jeg kompen fungerer veldig bra, og dette med histogrammet? Det er jo bare guidlines, dvs. et hjelpemiddel. I mine øyne er dette et flott bilde som jeg hadde vært storfornøyd med. Det er jo en vakker stemning du formidler her, kjempeflott:) Lenke til kommentar
ferdinan-foto.no Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Glemte å stemme, nyttig med hjelpeparametere, men det er altså øyet som bør avgjøre. Regler er laget for amatører, kunstnere bryter dem hele tiden;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg