Gå til innhold

Bilder av sport

Anbefalte innlegg

Da jeg hadde D60 og 18-250mm Sigma, mente jeg at jeg tok bedre bilder enn den nyoppgraderte kamera D5100, bruker samme linsa.

Virker som nesten alle bilder jeg tar blir blurry, mens D60 var noen bilde som ble bra.

Jeg bruker ofte funksjon A, men har tydeligvis at A på D5100 blir helt håpløst, så jeg bruker sportsfunksjonen.

Da lurer jeg på hva jeg kan gjøre for å ta bedre bilder? Er det D5100 og Sigma18-250mm dårlig kombo til sportsbilder? Er det kamera? Er det objektivet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst objektivet sin skyld, treg fokusmotor samt lav lysstyrke. Prøv deg heller frem i S modus, med en lukkertid på 1/500 og raskere. Dersom bildene blir for mørke, skru opp ISO.

Sportsbilder er noe av det mest krevende et kamera kan bli utsatt for, det er ikke uten grunn at de karene du ser langs sidelinjene på fotballkamper har objektiv like store som en bazooka.

Lenke til kommentar

Først og fremst objektivet sin skyld, treg fokusmotor samt lav lysstyrke. Prøv deg heller frem i S modus, med en lukkertid på 1/500 og raskere. Dersom bildene blir for mørke, skru opp ISO.

Sportsbilder er noe av det mest krevende et kamera kan bli utsatt for, det er ikke uten grunn at de karene du ser langs sidelinjene på fotballkamper har objektiv like store som en bazooka.

Denne har jeg

http://www.sigmaphoto.com/shop/18-250mm-f35-63-dc-os-hsm-sigma

Skal prøve meg fram på S neste gang, takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...