Peefy Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 For ikke så lenge siden måtte jeg formatere pcen min.. Men vi hadde ikke xp plate så jeg formaterte via en annen pc. Så prøvde jeg først med en engelsk xp-plate, den ville ikke boote (ARG!) så jeg prøvde via en annen pc. XP platen ville ikke virke da heller. Så prøvde jeg med en Norsk xp plate.. Den vile ikke virke.. Enda en til Norsk..Da fikk jeg installert det, å det virket fint på den pcen jeg hadde installert det via. Så tok jeg hardisken i min igjen. Å da kom det frem: "NTLDR mangler, trykk ctrl + alt + delete for å restarte" Jeg regnte med at windowsplaten ikke virket,. så jeg prøvde å installere igjen (via min pc) men erroret kom frem før den begynner å boote, så jeg tok hardisken min i en annen pc.. Nå har jeg prøvd å installere med mange forskjellig xp plater.. Men det vil ikke virke i min (!) maskin, bare i den jeg installerer... Nå vil ikke xp platene virke skikkelig de heller.. Hva skal jeg gjør?? Jeg setter pris på svar fort.. ps: Den pcen som jeg har installert med (sitter på den nå) har en annen hardisk med xp inne allerede.. Lenke til kommentar
Bastoid Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Den maskina du innstallerte på, hvilken kontroller stod disken på? Stod den som primary master, eller hadde du en annen disk som master? Når du setter disken tilbake i maskina du har problemer med, hva står disken som der? primary master? Nekter maskina sånn generellt å boote fra CD? Har du sjekka i BIOS at du kan boote fra CD? Sett følgende boot-rekkefølge: [*] Floppy [*] CD-ROM [*] HDD Sjekk også at du ikke har enablet "Boot other". Får du boota fra CD på maskina du har problemer med kan du nemlig velge "repair"-funksjonen på XP-CD'en, og den kan legge inn en ny bootrecord. Lenke til kommentar
Peefy Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Jeg har denne på slave i denne maskinen.. Og master i min.. Erroret kommer frem FØR den begynner å boote! Men jeg kan sette den til å botte i den rekkefølgen... Å se om ther device tingen er av.. Lenke til kommentar
letmein Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Man MÅ ikke reinstallere. Windows.no har en liten guide på hvordan man fikser "NTLDR missing" feil. Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Har du rørt noe i bios som har med cpu og minne instillinger, !! sett til bios defaults hvis du har overklokket Lenke til kommentar
Peefy Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Jeg har ikke overklokket noenting! Jeg hadde ikke rørt Bios i det hele.. Jeg bare reinstallerte windows!!! Lenke til kommentar
xoop Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Problemet er antageligvis at partisjonen du har installert på ikke lenger er aktiv. Start maskinen med XP CD'en og start recovery console og sett partisjonen aktiv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå