Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen under oppstart av ny PC

Anbefalte innlegg

Heisann.

Fikk min nye HP Pavilion i posten her om dagen. Den funket fint i 2 dager eller noe, men nå har jeg støtt på et problem. Under oppstarten en dag, fikk jeg en bluescreen med denne feilmeldingen:

registry_error0x00000051.gif (Bortsett fra at tallene på slutten er annerledes på min).

Når jeg skrur på PCen etter denne feilmeldingen får jeg valg om å bruke Windows sitt "oppstartsreparasjonsverktøy". Har prøvd den, og har også prøvd å ta en systemgjenoppretting via det oppstartsreparasjonsverktøyet. Det har ikke hjulpet.

Har også prøvd å gå i avanserte oppstartsmoduser og valgt "feilsøkingsmodus". Denne sendte meg bare til en svart skjerm etter at Windows lastesida var ferdig.

Det eneste jeg har rukket å gjøre med PCen er å installere noen få programmer; AVG Free, Spotify, Google Chrome, Office 2010-trial, Guitar Pro 5.2 og muligens noen jeg har glemt. Windows installerte også noen-og-femti automatiske oppdateringer. Tror det var etter disse at PCen klikka.

Hva skal jeg gjøre? Det er kanskje en HW-feil og jeg må sende inn igjen PCen da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Vist det klikket etter noen oppdateringer fra Windows Update, er høyst sannsynlig noen systemfiler skadet.

Ettersom du nylig fikk PCen ville jeg prøvd med en reinstallasjon/formatering.

Trykk F11 etter oppstart helt til du får opp HP Recovery Manager, eventuelt reinstaller med tilhørende disker.

Lenke til kommentar

Okei. Prøver en systemgjenoppretting slik som den var da den kom fra fabrikken. Så ser vi om det hjelper. ;) Takk.

Og der kom den samme bluescreen'en mens systemgjenopprettinga holdt på. :/

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Okei. Prøver en systemgjenoppretting slik som den var da den kom fra fabrikken. Så ser vi om det hjelper. ;) Takk.

Og der kom den samme bluescreen'en mens systemgjenopprettinga holdt på. :/

Da lukter det hardware feil, gjerne HDD eller minne.

Uansett, reklamer på den, nå kan de iallefall ikke si at du ikke har prøvd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ja, det heter vel at du får det du betaler for :tease:

Men ja ta kontakt med forhandler, og forvent en form for kompensasjon i form av avslag, valg av annen pc eventuelt lånepc vist den må repareres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dustinhome har generelt veldig god kundeservice, har dog ikke noe erfaring med retur på noe så stort som en bærbar pc.

Et eksempel jeg har dog, var når jeg fikk ei defekt minnebrikke i et sett jeg kjøpte.

De tok det for god fisk og jeg slapp og retunere noen som helst av brikkene og fikk tilsendt en ny med ekspress :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...