Gå til innhold

BK: Havna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Umiddelbart syns jeg bildet virket noe rotete, men når jeg ser på det i større format, ser jeg en fin skildring av en fiskehavn og miljø omkring den. Ryddig og rotete, gammelt og nytt. De stilkene i forgrunnen kunne du nok ha fjernet.

Dersom du mener å sette en annen bakgrunn, klikker du på "Lastet opp av deg - endre bildet. Du velger da ønsket bakgrunn og lagrer.

Lenke til kommentar

Opplevde i grunn det samme som Erik her..men som han sier,bare en får sett litt på det så kommer idyllen frem.Kan virke noe hardt oppskarpet? Ville kanskje også byttet himmel her.Litt vanskelig det oppe i venstre hjørne,men da kloner du bare inn mer buskas der i stedet?

Exifen du tenker på når du spør hvordan man legger til innstillingene? I PS skulle dette følge med automatisk om du har huket av det som trengs i boksen,når du saver for web.Ja vet jo ikke vilket program du bruker jeg da.

Lenke til kommentar

Synes dette ble et veldig godt panorama med en flott stemning.

Himmelen er nevnt, men det er ikke så lett å gjøre noe med, annet en å lime inn en ny himmel. Denne oppgaven kan løses på mange ulike måter i PS, men det er ikke alltid like enkelt.

Men det jeg legger merke til, er at lyset er helt anderledes i høyre kant av bildet. Dette kommer tydlig fram på sjøen.

Regner med at det som har skjedd er at du, enten har hatt kamera innstilt på automatikk, eller blenderprioritering. Så har eksponeringstiden forandret seg og du har fått ulikt lys på opptakene.

Når jeg tar panoramabilder, setter jeg alltid kamera på manuelt, og hvis det er store kontraster i lyset, måler jeg lyset og regulerer eksponeringstiden slik at den ligger et sted midt imellom de to ytterpunktene.

Men det er viktig at alle bildene i et panorama har samme blenderåpning og samme eksponering.

Noen mener at du også skal slå av autofokusen.

Men når det kommer til autofokus eller ikke, så må du nesten bare prøve deg fram.

Lenke til kommentar

Takk alle sammen, litt gøy når man kan zoome seg inn i bildet å se litt nærmere på alt, kunne selvfølgelig lagt på ny himmel, men var nå mest intrissert i hvordan det virket å zoom seg inn i bildet, finns det noen grense for hvor store bildene kan være inne her ? Har save for web and devise i cs3, kan ikke finne ut hvordan jeg får med meta data, noen som vet ?

Wasco, ser hva du mener nede i hjørnet der, sag ikke dette, men det fikser jeg vet du ;) samme gjelder høymuglen i forkant.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...