knottsau Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Batteriet på dataen min har sluttet å virke. Det blir ikke ladet av strømledningen. Er det noen vits å ta med dataen på elkjøp der jeg kjøpte den å klage/høre hva de sier hva som er feil? Det er kanskje ikke så mye vits når dataen er to år, da går vel ikke noe på garantien lengre? Skal jeg høre med dem, eller er det eneste jeg må gjøre å bare kjøpe nytt batteri selv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 prøvd og ta det ut og sette det inn igjen? kan bare være litt dårlig kontakt Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Det har jeg prøvd mange ganger allerede. Batteriet har ikke virket på to måneder nå. Først var det slik at det ble bare ladet av og til, og til slutt funket det ikke i det heletatt. Strømledningen funker vel som normalt når jeg får strøm gjennom den, bare at den ikke gir strøm til batteriet? Det står "koblet til, lader ikke". Endret 11. juli 2011 av knottsau Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Mulig det er kortslutning i en av cellene i batteriet. Uansett skal dette dekkes av reklamasjonsrettighetene dine (gjelder i 5 år). Hør med Elkjøp. Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Er det virkelig reklamasjonsrettigheter i hele 5 år? Det virker ganske lenge. Mener du jeg da kan få et nytt batteri? Har du noen kilder på det? Skal uansett høre med elkøp da. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Batteri er slitedel og har ikke 5 års rekalmasjonstid. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Oki.... Ville hørt med Elkjøp uansett. You never know! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Batteri er slitedel og har ikke 5 års rekalmasjonstid. Korrekt det, men batteri har faktisk 2 års reklamasjonsrett i henhold til avgjørelser i forbrukertvistutvalget. @TS: Når et batteri bare periodisk tar lading kan det være andre ting en batteriet som også er problemet. Så kontakt Elkjøp. Og så er det lurt å ha en viss oversikt over forbrukerrettigheter. Garanti er i Norge av svært liten betydning, det er reklamasjonsretten som er viktig. Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Der det er et blått lys som viser at det er strøm på dataen har de siste dagene blinket istedenfor å vøre blått hele tiden. Nå er det fire røde blink, før det er et blått blink, så fire røde, så et blått. Slik fortsetter det. Har dette noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Det er nok bare en måte for pcen å si at batteriet er tomt og ikke lader. Men ta den med til ekjøp så kanskje de hjelper deg. Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Batteriet har ikke virket på to måneder. Lyset har bare blinket i de siste dagene som jeg har merket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå