Gå til innhold

Bygge nytt kabinett

Anbefalte innlegg

Hei, jeg begynner å slite med dårlig plass + kjøling etter å ha overfylt mitt Cooler Master HAF X BIG Tower med harddisker samt. satt inn noen harddisk bays:P

Første gang jeg har vurdert å bygge PC selv så trenger litt inspirasjon før jeg hiver meg rundt. Selv er jeg ikke mekaniker og har lite kunnskap til slikt, men vurdere å melde meg på et kvelds kurs i sveising. Hvor jeg kan bestille materiale til bygging av kabinett veit jeg heller nada om. Jeg ser for meg at det nye kabinettet blir ca. 1 m høyt og har god plass for oppgradering / utbytting. Overkill med vifter til harddisker osv. gjerne så mye vifter at jeg trenger ekstra strømforsyning. Har vannkjøling allerede menn vifter overalt i sidedør mot hovedkort osv. er fint å ha:)

Som dere sikkert skjønner er jeg igrunn ganske usikker på det meste og design vil jo igrunn være ganske kjedelig, rett frem, slik jeg liker det.

Har lagt ved en kjapp ide jeg tegna i paint, som dere ser vil jeg ha 3 massive vifter på hver side av harddiskene for å sikre at luftgjennomstrømningen går greit, 4 vifter i sidedøra med plexi glass mot harddiskene og der kablene går ut fra strømforsyningen(e).

Skal være plass til masse harddisker, kunn 1 CD/DVD rom.

Noen forslag? Tips til hvor jeg kan finne alt jeg trenger?

post-159895-0-55997300-1310352551_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...