Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Min historie om Melanotan - (Melanotan 2 og a-MSH)

thommybrun

Melanotan  

24 stemmer

1. 1. Bruker eller har du brukt Melanotan?

• Jepp, har nok det
    • Nei, er du gal!?
    • Nei, det tør jeg ikke
    • Nei, men har tenkt på det

Anbefalte innlegg

Min historie om Melanotan 2 (MSH)

Skrevet 9. Juli 2011 av Anonym 20

Intro

Hei, mitt navn vil jeg helst holde anonymt og jeg har bare valgt et tilfeldig og morsomt navn. I denne historien kan vi kalle meg for Thommy Brun. Jeg er 20 år og er født og oppvokst i norge. Jeg er en helt vanlig gutt som er nyskjerrig på nesten alt mulig. Grunnen til at jeg ville prøve ut Melanotan er fordi jeg genetisk sett har en større utfordring for å bli brun enn andre med bedre genetiske forutsetninger. Jeg har nok litt “ginger” i meg. Som liten hadde jeg fin farge om sommeren og kritthvitt hår. Ettersom jeg ble eldre fikk jeg fregner i ansiktet og håret fikk mer anelse av rødt. Jeg har aldri hatt rødt hår men det er preg av rødt. Jeg er blond, men liker å kalle det for gull-hår siden det faktisk talt nesten ser ut som gull, en varm gulaktig farge. Nå for tiden bleker jeg håret for å unngå den fargen siden jeg ikke er noe spesielt fornøyd med den. Det som er dumt med min brunfarge er at den forsvinner veldig fort. Det kan gå en uke og brunfargen er nesten borte. For å få brunfarge har jeg vel egentlig prøvd nesten alt mulig. Selvbruning, spray-tan, betakaroten og solarium. Kunstig farging av huden har ikke vert noen suksess. Så jeg har forholdt meg til solarium. Jeg vil jo som alle andre kunne få en fin brunfarge om sommeren som “alle andre”, og jeg har brukt solarium regelmessig i 3-4 år nå. Noen perioder brukte jeg mye solarium og fikk en del føflekker på kroppen, og fregnene i ansiktet ble veldig tydelig etter jeg hadde ligget i solarium eller solet meg ute. Dette var noe jeg mislikte.

På fritiden driver jeg med litt amatørmessig kroppsbygging og som folk flest kommer man over peptider og forskellige piller og kosttilskudd som skal forbedre dine resultater i trening og utseende. Her kom jeg over melanotan. Jeg begynte å lese om dette “magiske” stoffet som kunne hjelpe meg betydelig mye mer med å få den brunfargen jeg ville ha. Jeg var fullt klar over at dette stoffet var ulovlig i flere land og spesielt her i Norge. Men etter det jeg har lest har jeg gjort meg en oppfatning om at Norge er veldig treg og paranoid når det gjelder legalisering av produker. For eksempel så var stoffet Taurin ulovlig i norge tidligere. Dere husker nok godt da RedBull ble ulovlig i Norge, og da hele konseptet med sterke koffein- og energidrikker ble veldig negativt omtalt i media og av norsk helsevesen. Det betyr ikke nødvendigvis at Melanotan er ufarlig. Det er ingen garanti før det blir legalisert. Det vil alltid vere mennesker med allergi og toleranse-unntak blandt folk. Etter det jeg har lest om dette MSH hormonet og melanotan på mange forskjellige nettsider, skiller de norske nettsidene seg særlig ut. Her blir melanotan omtalt som kjempefarlig og mengden av informasjon er betydelig mindre. Det er mer “rykter” og enkelt-tilfeller som preger disse sidene. Jeg vil sterkt understreke at Melanotan er et risikabelt stoff siden vi ikke vet noe om langtidsvirkninger og evt. skader dette stoffet kan forårsake etter lengre tid. Man må og selfølgelig ta riktig dosering som gjelder all form for medisin. Tar man et helt brett med Paracet kan man dø, og tar man for mye melanotan kan man få UØNSKEDE resultater/bieffekter. Som føflekker, misfarging på bl.a. lepper, overstimuli av melanocyttene og i verste fall melanoma/hudkreft. All form for stimuli må skje under kontrollerte doser som ikke overstiger naturens grenser. Kroppen er IKKE en lekeplass, så vennligst ikke tøy grensene for mye. Husk at all medisin har en doserings-kvote. Tilogmed overdose av vitaminer kan forårsake skadelige utfall. Og ja du hørte riktig, medisin. Dette hormonet ble laget særskilt for mennesker med sol-allergi og andre “sykdommer” som forårsaker intoleranse ovenfor UV-stråling. Det kan også være lurt å tenke på at det er veldig individuelt når det kommer til bruk av dette stoffet med tanke på evt. forurensing på/i sprøyte og i det hele tatt brukerens kompetanse ovenfor dosering, oppbevaring og bruk. I verste tilfelle kan selve Melanotanet være utblandet eller byttet ut med noe annet f.eks. noen form for gift eller bare saltløsning. Så neste gang du leser i “media” om skrekkhistorier som følge av melanotan så er disse faktorende fundametal.

Thommy Brun

Jeg har bestemt meg for å loggføre mitt bruk av kuntstige MSH -hormoner, el. a-MSH, som står for “Alpha-Melanocyte Stimulating Hormone. I mitt tilfelle bruker jeg Melanotan 2. Per dags dato er det litt vanskelig å skaffe den gamle versjonen til Norge. Dette mener jeg er litt dumt siden min personlige oppfatning er at Melanotan 1 er mindre risikablet med tanke på at Melanotan 2 er et “multi-stimuli?”

Jeg vil ikke med hensikt sette Melanotan i et godt lys, men informere om positive og negative sider. Husk at dette er (min) historie om bruk av dette “gray-market” peptidet/stoffet.

Folk flest har ingen anelse om hvordan dette hormonet egentlig fungerer og har lett for å ty til “logiske” og egenproduserte beslutninger om risiko og hvordan alt dette henger sammen.

Melanotan/MSH

Jeg skal prøve å formulere meg slik at flest mulig kan lese og forstå historien min. Kanskje jeg skal begynne med å fortelle og forklare litt om dette stoffet. Først skal jeg forklare hvordan MSH hormonet fungerer. I huden din har du små celler som kalles for Melanocytter. Disse cellene produser brunfargen du får om sommeren. Melanocyttene produserer brune/sorte pigmenter (Melanin) når de utsettes for UV-stråling fra solen eller en annen UV-kilde. Melanin er fargestoffet i kroppen din som du finner i hud, øye- og hårfarge. I USA ved Universitetet i Arizona klarte de å kunstig fremstille hormonet som får Melanocyttene til å produsere Melanin i huden. Dette hormonet produseres i kroppen naturlig, og mengen av dette hormonet i kroppen avhenger av “rase” el. bedre sagt, genetisk grunnlag. Mennesker med blekere hud, fregner og “rødt” hår har mindre evne til å produsere melanin i huden, og det er avhengig av deres hormon reseptorer hvorvidt de reagerer på MSH i blodet. Melanotan vil åpne dører som ellers var låst til mennesker med lys hud. Disse menneskene kan nå få en fin og gyllen brunfarge og slippe å tenke så mye på solkrem som de ellers gjorde. Melanotan høres nok sikkert ut som en vidunder medisin. Mindre matlyst, økt sexlyst og brun. Dette stoffet appellerer nok mest til unge jenter, men er veldig utbredt hos kroppsbyggere og “bodybuilding” -kretsen, både profesjonelle og ikke profesjonelle. Men jeg vil advare mot dette stoffet folkens. Melanotan er et peptid/medikament som ikke er legalisert i mange deler av verden på grunn av mangel på informasjon og rapporter på hvilke bi-effekter og resultat dette vil ha over langsiktig bruk. Det er også risikabelt å kjøpe dette siden det må gjøres over internett. Det vil aldri være en garanti for at det du kjøper er det du får. Ampullen eller beholderen kan være forurenset eller utblandet, og slike varer kan være ekstremt farlige.

Eget bruk

Jeg bruker og kjøper Melanotan 2 illegalt over internett. Jeg har brukt dette peptidet litt av og på i snart 4 måneder. Jeg har merket STOR forskjell, og brunfargen varer mye lengre, og jeg får en mer gyllen og pen brunfarge i motsetning til den orginale. Jeg er en av de fornøyde “kundene” kan man si. Jeg jeg har kjørt anbelfalt dose helt til nå, hvor jeg nå har halvert doseringen. Dette er for å unngå flere føflekker og tilfeldig ereksjon. Ja du hørte riktig, føflekker. Du vil få noen ekstra føflekker på kroppen, og om du har lyse pigmentflekker på kroppen fra før vil disse vises ekstra godt eller i noen tilfeller forsvinne. Jeg har også nå kjøpt et lite kjøleskap som jeg kobler en USB-kalbel rett inn i pc-en. Dette for å oppbevare peptidets kvalitet best mulig. Det står også på etiketten at anbefalt oppbevaring er i et kjøleskap.

Negative sider

I den tiden jeg har brukt Melanotan 2 har jeg fått en del flere føflekker i ansiktet, og en del av de gamle føflekkene har blitt mørkere pga. pigmentering. Det er også en mulighet for at du kan bli litt mørk rundt øynene. Jeg anbefaler at du ikke bruker fuktgivende kremer med fruktsyre da dette vil føre til uønskede flekker på kroppen. Bruker du en slik krem i ansiktet vil de mørke ringene rundt øynene bli betydelig mer synlig. Andre negative sider ved M2 er at du vil få økt sexlyst eller bare ukontrollert ereksjon. I mitt tilfelle var det ukontrollert ereksjon som var det mest negative. Dette var bare under oppbyggings-fasen der du tar én dose daglig Du trenger ikke en gang tenke på noe som relaterer til sex før at det skjer noe der nede. Dette ble jeg faktisk så lei av til slutt så jeg bare ga faen rett og slett. Så jeg brukte bare jeans for å ikke vekke oppmerksomhet. Nå har jeg halvert dosen og er ikke lenger plaget med dette. Feil- og misbruk av dette peptidet kan føre til hudkreft og skade på melanocyttene. Det kan også oppstå el. fremheve pigmentflekker på kroppen. Isolert sett er pigmentflekker medfødt. Evt. skader du kan pådra deg vil da følge deg for resten av livet folkens, så ikke benytt deg av dette stoffet før det kommer i norske butikker eller apotek. Så vær forsiktig! Ikke vær for naiv. Les mye om dett før du vurderer dette og ha i bakhodet at dette er ikke lovlig.

Positive sider

Brunfargen kommer fint etter en ukes bruk med anbefalt dosering i forhold til kroppsvekt. Det er da denne metoden de bruker for å finne den mest riktige doseringen ift. kroppens “størrelse”. Veier du 75kg er da 0,75mg den riktige mengden substans per dosering. Brunfargen er veldig fin i mitt tilfelle og det kan være lurt å ta litt solarium av og til for å redusere den gule nyansen som kan oppstå med bare stimuli av Melanotan. Etter bruk av solarium blir brunfargen bedre/finere. Du blir betydelig mer beskyttet mot farlig stråling fra solen og pigmentene dine vil beskytte ditt DNA i cellene dine mot en evt. mutasjon/ukontrollert vekst i cellene som da vil føre til kreft. Jo brunere du er desto mer beskyttet er du. Jeg bruker dette særlig før sommeren da jeg vil beskytte meg selv. Og du trenger mindre tid i solen for å bli brun, ergo kan du nesten si farvel til “solrynker”. Huden vil dermed olde seg ung over lengre tid. Melanotan 2 kan konsumeres via en subkutan injeksjon som er akkurat som å sette en insulinsprøyte, og for de som helst vil styre unna sprøyter kan det også konsumeres via nesespray.

Loggføring

Jeg skal loggføre og snakke åpent og objektivt om hvordan Melanotanet fungerer og evt. skader eller bivirkninger dette vil ha på kroppen min. Jeg lever i god tro om at dette ikke vil gjøre noe skade på meg før jeg blir 150 år, altså ikke i min levetid, slik at jeg kan bruke dette stoffet i perioder gjennom livet og leve som brun og lykkelig. Jeg kommer til å publisere hele loggen etter et 2 år med bruk.

Til dere, leserne

Håper dette var til informasjon for dere. Ha en fin sommer, hilsen Thommy Brun :-)

IKKE BRUK MELANOTAN, DET ER ULOVLIG. OG KAN SKADE DEG. HAR DU FREMDELES LYST Å VÆRE EN KJELTRING ER DET DIN SAK. BARE DU STÅR ANSVARLIG

Endret av thommybrun
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ho ho. Jeg er temmelig blek sjøl, men ville aldri sprøytet inn Barbie-dop i kroppen min. Jeg har sett folk som har gått på dette og de ser ut som gulerøtter i tryne. Reality check. Du er ikke gyllenbrun. Du er plastikk lysebrun og ser antagelivis helt jævlig ut uten at du ser det selv.

Du har skrevet en lang og velskrevet tekst, men jeg misliker sterkt at du prøver å ufarligjøre og eventuellt trekke andre med på dette. Ikke bare på grunn av økt kreftfare, men fordi det vil gjøre at flere personer tror det er normalt å se ut som de sprøyter in gulrotjuice i blodårene.

## bildet av person er lagt ut uten denne personens samtykke. Dette bildet er fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ho ho. Jeg er temmelig blek sjøl, men ville aldri sprøytet inn Barbie-dop i kroppen min. Jeg har sett folk som har gått på dette og de ser ut som gulerøtter i tryne. Reality check. Du er ikke gyllenbrun. Du er plastikk lysebrun og ser antagelivis helt jævlig ut uten at du ser det selv.

Du har skrevet en lang og velskrevet tekst, men jeg misliker sterkt at du prøver å ufarligjøre og eventuellt trekke andre med på dette. Ikke bare på grunn av økt kreftfare, men fordi det vil gjøre at flere personer tror det er normalt å se ut som de sprøyter in gulrotjuice i blodårene.

Jeg er ikke gyllenbrun altså, brunfargen min er mer gråbrun får å overdrive litt. Men ja, man kan bli gul-brun-oransje om man ikke eksponerer huden ovenfor UV-stråling.

Dessuten prøver jeg IKKE å ufarligjøre Melanotan. Det skriver jeg flere ganger. Jeg gir bare ren informasjon og fakta. Og som det alltid har vert, er informasjon/fakta en slags trygghet for alt som er fremmed. Om du referer til det avsnittet der jeg snakker om "Positive sider" så skjønner jeg hva du mener. Men det er min historie, og hvordan jeg opplever Melanotan. HAHAHAHA, "gulrotjuice" likte den;)

Hvordan inntar du dette? Er du ikke skeptisk til å putte noe du har kjøpt illegalt over nettet inn i kroppen din?

Jeg inntar M2 via en liten sprøyte som man setter rett under huden i magefettet. Selfølgelig blir man skeptisk. Det kan egentlig sammenlignes med å kjøpe steroider over nettet. Du kan ALDRI garantere innholdet i illegale peptider som man kjøper over internett.

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Jeg er ikke gyllenbrun altså, brunfargen min er mer gråbrun får å overdrive litt. Men ja, man kan bli gul-brun-oransje om man ikke eksponerer huden ovenfor UV-stråling.

Dessuten prøver jeg IKKE å ufarligjøre Melanotan. Det skriver jeg flere ganger. Jeg gir bare ren informasjon og fakta. Og som det alltid har vert, er informasjon/fakta en slags trygghet for alt som er fremmed. Om du referer til det avsnittet der jeg snakker om "Positive sider" så skjønner jeg hva du mener. Men det er min historie, og hvordan jeg opplever Melanotan. HAHAHAHA, "gulrotjuice" likte den;)

Poeng til deg for at du klarte å holde deg saklig selv etter mitt rabalder. Men jeg må spørre.

Hvorfor tar du denne risikoen? Muligheten er der for at det er skadelig, at du får i deg falsk Melanotan som har uante bivirkninger eller du er uheldig og blir flekkete og uren i huden som andre har blitt. Hvorfor er det så viktig å være brun? Ville det ikke vært bedre å fokusere på andre deler av tilværelsen? Jeg har høye viker, men bruker ikke 40k på hårkur av den grunn.

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ## 

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Poeng til deg for at du klarte å holde deg saklig selv etter mitt rabalder. Men jeg må spørre.

Hvorfor tar du denne risikoen? Muligheten er der for at det er skadelig, at du får i deg falsk Melanotan som har uante bivirkninger eller du er uheldig og blir flekkete og uren i huden som andre har blitt. Hvorfor er det så viktig å være brun? Ville det ikke vært bedre å fokusere på andre deler av tilværelsen? Jeg har høye viker, men bruker ikke 40k på hårkur av den grunn.

Hmmm, si det du. Jeg har iallefall sørget for å gjøre litt research om de forskjellige "dealerne". Jeg har lest på blogg og forum og alle som hadde kjøpt fra min nåværende dealer var fornøyd. Om jeg ikke tar helt feil nå så er de fleste varene fra England og Kina. Mitt blir produsert og sendt fra Statene(USA). Jeg har faktisk fått noen pigmentflekker på kinnbeinet. Men disse er små og ubetydelige. Hvorhvidt disse har oppstått pga. M2, eller om de bare har blitt fremhevet av det vet jeg ikke. Men som sagt i artikkelen, så er pigmentflekker primært sett medfødt. Hehe, har det samme, men litt forskjell på 40 tusen og 600 spenn:p Men ja. Jeg liker å være brun. Jeg ser bedre ut brun. Ansiktet mitt ser anderledes ut brun enn blek. Og jeg som driver med kroppsbygning, så ser man mere definert ut med en brunfarge. :-)

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...