Lommebok Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Da har jeg rota sammen litt penger å skal kjøpe meg ei ny hagle til lerdueskyting og selvfølgelig småvilt. Jeg har tenkt på browning og benelli, men ut ifra pris forskjeller blir det nok en benelli kanskje hvis ikke dere overbeviser meg til noe annet. Jeg er på utkikk etter halvautomat og pumpe. Pris og anbefalinger bestemmer hvilken type hagle jeg faller på. Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Hvor mye skal du bruke? Det sies at Franchi sine "Fast"-modeller er bra. http://beverensport.no/Franchi_1498.html Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Hvor mye skal du bruke? Det sies at Franchi sine "Fast"-modeller er bra. http://beverensport.no/Franchi_1498.html Nei, under 10000 kr skal det vel være mulig å få en fin hagle Lenke til kommentar
Articzz Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 baikal er utrolig enkle og bra hagler fikk en til min konfirmasjon far min hadde også en baikal som han fikk til sin konf og den funker fett enda!! http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=637 Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) remington 11-87 sportsman Endret 12. juli 2011 av supercz Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Remington 870, den jeg har ble kjøpt på 70 tallet og har ikke sviket ennå 1 Lenke til kommentar
Articzz Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 I Norge må magasinhagler som halvautomatiske hagler og pumpehagler plomberes slik at det ikke kan være mer en to skudd i hagla om de skal brukes til jakt. Dette må gjøres på en slik måte at plomberingen ikke kan fjernes ved et enkelt håndgrep. dette er hentet ut i fra wikipedia. så ser ikke vitsen i og ha en pumpe hagle da. Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Ja, for det er veldig vanskelig å fjerne plomba. På en kompis sin halvautomat så trengte vi bare en bilnøkkel til å åpne. Uansett, jeg tror jeg vil gå får en slik remington 11-87 sportsman. Den så veldig fin ut. Takker for tipsa karer 1 Lenke til kommentar
havfal Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Ja, for det er veldig vanskelig å fjerne plomba. På en kompis sin halvautomat så trengte vi bare en bilnøkkel til å åpne. Det er vel det samme om det en enkelt å fjerne plomberingen når det står i loven at den SKAL være der? Ellers kan jeg anbefale Baikals modeller på det varmeste, de går rett og slett ikke i stykker. Pass på at modellen du kjøper enten har dobbel avtrekker eller løpsvelger. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Ja, for det er veldig vanskelig å fjerne plomba. På en kompis sin halvautomat så trengte vi bare en bilnøkkel til å åpne. Poenget er ikke at det skal være vanskelig fordi det er lov å ha flere skudd i magasinet på skytebaner.. Poenget er at det ikke er noe man skal gjøre når man kommer ut i skogen, borte fra oppsynsmennene.. Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Jeg refererte kun til: "Dette må gjøres på en slik måte at plomberingen ikke kan fjernes ved et enkelt håndgrep." Selvfølgelig sier loven at du ikke skal fjerne plomba pga du skal kun ha 2 skudd i våpnet. Men på det stedet jeg bor på har det ikke vært oppsynsmenn. Har aldri sett det og jeg har jakta omtrent siden jeg kunne så vidt gå, med fattern. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Jeg refererte kun til: "Dette må gjøres på en slik måte at plomberingen ikke kan fjernes ved et enkelt håndgrep." Det står jo at du ikke skal kunne gjøre det med ett enkelt håndgrep, og hvis man må ty til bilnøkkel/verktøy er det jo ikke lenger ett enkelt håndgrep, ja det er enkelt, men nei, det er ikke ett håndgrep. Det var dette jeg prøvde å få fram og alle andre steder enn på jakt, som for eksempel på leirduebanen, har man lov til å utnytte hele magasinet.. Edit: Leif Edit 2: På rem 870 trenger du ikke verktøy en gang, men der er det ikke helt enkelt.. Endret 13. juli 2011 av ChristianL Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Javel, hvis du skal være så pirkete så Uansett, jeg kommer til å utnytte hele magasinet så det er sagt. Så auto, pumpe er ett fett. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Javel, hvis du skal være så pirkete så Uansett, jeg kommer til å utnytte hele magasinet så det er sagt. Så auto, pumpe er ett fett. Jeg liker å være pirkete Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 Javel, hvis du skal være så pirkete så Uansett, jeg kommer til å utnytte hele magasinet så det er sagt. Så auto, pumpe er ett fett. Jeg liker å være pirkete Daaa syns jeg du kan bytte navn til "PirkenL" eller "PirkChrisL" Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Daaa syns jeg du kan bytte navn til "PirkenL" eller "PirkChrisL" That is the best idea i have ever heard.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå