ludvigj Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 hei, jeg skal dra til england om noen få dager, og jeg lurer på hvordan det er å få med seg snus inn til england? Er jo ikke noe stress å få det forbi sikkerhets kontrollen i norge, men tenkte på tollen i england. Jeg er 15 år og er vel litt for avhengig av nikotin til å overleve noen dager uten det. Så hadde vært ganske kjipt å bli stoppa og blitt tatt det fra meg i tollen... Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Høh? Er vel bare forbudt å selge i EU. Lenke til kommentar
makila Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Ikke forbudt å ha med seg til eget forbruk. Så det vil ikke bli noe problem. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Aldri hatt problemer med å ta med snus til EU-land. Lenke til kommentar
ludvigj Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 ok takk, men jeg er jo teknisk sett ikke gammel nok til å ta med tobbak gjennom tollen? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Snus er forbudt i EU. Snus er forbudt å selge i EU. Det er slettes ikke forbudt å ta det med deg til England som voksen. Det finnes til og med nettbutikker basert i Sverige og Danmark som lovlig selger snus til diverse EU-land. Men som sagt, man må være voksen for å ta med snus. Du er 15. Da har du ingen tobakkskvote. Så lenge tollerne ikke ser det, gjør det ikke noe. Som voksen kan du ta med deg en "rimelig mengde til eget bruk", men tollerne tillater vanligvis ikke mer enn 500 gram. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Det er lovlig å ta med en rimelig mengde til eget bruk. http://www.google.no/search?aq=f&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=snus+i+utlandet Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 ok takk, men jeg er jo teknisk sett ikke gammel nok til å ta med tobbak gjennom tollen? Les mitt innlegg Lenke til kommentar
vannputtern Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Kjenner en fra Australia som ble hekta på snus når han var på besøk her i Norge. Kompisene fra Norge tar med snus til han når de er på besøk i Australia hvor de ikke selger snus, så vil nå tro det er lovlig å ta med inn i landet! Lenke til kommentar
makila Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Joda, i og med at du er under 18 år kan du nok oppleve å bli fratatt snusen.. Man det skal nok mye til tenker jeg. Lenke til kommentar
ludvigj Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 ja jeg leste det, men er det best å ha det i håndbagasjen eller kofferten? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Nå var det snakk om England, ikke Australia. Det finnes to land med snusforbud: Island og Singapore. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Kofferten selvfølgelig. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 ja jeg leste det, men er det best å ha det i håndbagasjen eller kofferten? Stoppes du i tollen, så stoppes du i tollen. Det har ingenting å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå