Sennepo Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 (snakker for en venn) Hei, jeg trenger litt hjelp, og det haster... Lan til helga. Jeg fant en gammel DDR ram brikke som er en 5/6 år gammel. Prøvde å sette inn den i pcen, IMENS PCEN STOD PÅ! (teit jeg vet) Pcen skrudde seg av når jeg satte den inn. Gnistret i det gamle rambrikken, og luktet brent. Tok det ut, men nå vil ikke pcen starte igjen. Pcen får strøm i 1 sec hvor alle vifter går i 1 sec og led lys lyser. Dette gjør den i det endeløse. Det sitter dd3 brikker i fra før, 4gb (2x2). Jeg har prøvd å ta de ut, sette en og en i hver ram slot uten hell. Prøvde også noen andre tilsvarende brikker fra en annen Pc som fungerer, uten hell. Har også prøvd å resette bios med pins ved siden av batteriet. Har hovedkortet kortsluttet? (eventuelt ramslottene på hovedkortet) Spec: Intel i7 cpu 4gb ram hd 6970 1gb skjermkort Hva mer kan jeg gjøre? kjøpe nytt hovedkort og satse på det beste? (skal til sverige imorgen mandag, og kan få tak i hovedkort da) Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Sjekk PSU og HK. Hadde akkurat samme problem da jeg stakk inn en tommestokk med en liten metallbit på tuppen inn i PCen og traff hovedkortet. Jeg kjøpte bare nytt.. vel, nesten alt i grunn. Men det er nok enten HK eller PSU. Mest sansynlig førstnevnte, tipper jeg. Lenke til kommentar
Sennepo Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 PSU gir ut strøm, både til viftene og til cd-spilleren. da de rører på seg, og det kommer lyd ifra cd-spilleren i 1 sec. ^^, Men mest sannsynligvis hk han klarte å ødelegge da? Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Hva? putte i en gammel DDR1 brikke i hk med DDR3 og mens PC-en er på? Det høres ut som om dette er noe tøys... OT: Det må jo være hk som har røket... Endret 11. juli 2011 av dmdb Lenke til kommentar
Sennepo Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Løst. var hovedkortet Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Er det lov å le nå som saken er løst og alt er vel? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Selvsagt. Skadefryd er den beste fryd. Lenke til kommentar
Sennepo Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg vet ikke hvordan de klarte det, var vell litt korttenkte? Men jaja, HK var i hvertfall ikke det dyreste å kjøpe Skal love dere at de blir mobbet på lanet som kommer xD Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Det er jo ikke engang fysisk mulig å dytte en DDR-brikke ned i et DDR3-spor!? Rettelse, med rå muskelkraft går så mangt, men den passer ihvertfall ikke fysisk i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Som du selv sier. Teit. håper du har lært noe viktig. Aldri gjør noe lignende når maskinen er på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå