AnonymDiskusjon Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Du virker som en upopulær og trist liten gutt som ikke har fått danne identiteten din rundt å være med de andre guttene, og prøver derfor å danne identiten din rundt det å være annerledes. Nei det stemmer ikke, er kanskje ikke den mest populære personen, men har mange venner å blir ofte invitert på fester. Dette er noe jeg har holdt på med lenge før ungdomskolen(eller vgs. for den saks skyld). Det er ingen som vet hva jeg driver med, fordi jeg ikke vil bli stemplet som en skrulling. Postet av anonym: a5e0e8559881b7089e06c091b8cd3f58 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Men var faktisk ganske ensom før, kan hende at det var derfor det startet, eller en pådriver. Postet av anonym: a5e0e8559881b7089e06c091b8cd3f58 Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Om jeg ikke tar feil, så er ikke "null empati" svaret på om du er psykopat eller ikke. Man kan være psykopat i ulik grad. Litt merkelig oppførsel. Du burde du ha oppsøkt en helsesøster slik at det ikke ser ut som du bare er oppmerksomhetssyk. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Om jeg ikke tar feil, så er ikke "null empati" svaret på om du er psykopat eller ikke. Man kan være psykopat i ulik grad. Litt merkelig oppførsel. Du burde du ha oppsøkt en helsesøster slik at det ikke ser ut som du bare er oppmerksomhetssyk. Har lyst til å snakke om det, men er bare redd at de skal rapportere det eller noe sånt. Har hørt at de faktisk gjør det i noen tilfeller, snakket med en helsesøster eller ungdoms-kontakt en gang da jeg gikk i 8. og vi snakket bare fast og løst om alt. Spurte hvor langt taushetsplikten gikk, og hun sa at hun ville rapportert til barnevernet hvis en person sa at h*n røyker hasj jevnlig, eller andre lignende greier. Derfor jeg ikke helt har lyst til å snakke med psykolog eller helsesøster, mye fordi jeg ikke ville stolt på om de holder taushetsplikten. Er de å stole på? Kan jeg evt. ta kontakt via en helsesøster side på internett? Postet av anonym: a5e0e8559881b7089e06c091b8cd3f58 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Du har Klara Klok som jevnlig får en rekke useriøse spørsmål. Det kan være vanskelig å skille mellom seriøse og useriøse spørsmål, så tror hun svarer på alt Postet av anonym: 1419b85a21c28cb3845675204c4dd163 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Du har Klara Klok som jevnlig får en rekke useriøse spørsmål. Det kan være vanskelig å skille mellom seriøse og useriøse spørsmål, så tror hun svarer på alt Postet av anonym: 1419b85a21c28cb3845675204c4dd163 OK takk, skal slutte å plage dere nå, siden det tydeligvis ser ut som at jeg er en oppmerksomhetssyk unge Postet av anonym: a5e0e8559881b7089e06c091b8cd3f58 Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Ondskap er menneskelig som nevnt tidligere. Med menneskeheten følger ondskap. Fantes ikke ondskap før mennesket. Det at du liker å se at et insekt pines er onde trekk. Selv om du eventuelt aldri kunne tenkt deg å gjort det med et kjæledyr eller et menneske, så ser jeg fremdeles på det som onde trekk, selv om folk flest ikke kunne brydd seg mindre om insekter, så er det fortsatt tanken som teller. Sier ikke at du er ond, men det at du liker å se insekter pines.. njaa.. tørr ikke sett en konklusjon der jeg helt klart blir angrepet av forskjellige parter Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Knall Hvorfor gidder du å lese denne tråden idet hele tatt, hvis den irriterer deg så mye? Postet av anonym: a5e0e8559881b7089e06c091b8cd3f58 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Tror du virkelig at jeg har et ønske om å være en psykopat eller ond person? Dette er bare noe som har gått opp for meg idet siste, og angående å plage dyr, så gjør jeg ikke det like mye, og manipulere mennesker gjør jeg ikke lenger for moro skyld. Eneste jeg lurte på var om jeg kunne regnes som eller ha utløp til å være ond, psykopat, sadist eller at det bare var innbilning. Leste gjennom den Psykopater- Onde mennesker finnes de? Og må si at jeg desverre kjenner meg igjen i mye om det som blir sagt der. Må nok ta meg sammen å kontakte Klara Klok eller noe sånt, både for meg selv og andre. Vil uansett takke dere for at dere har hjulpet meg! Og til TS i ungmor tråd: Brukte bare deg som et eksempel på hva det ville si med manipulering, men tenkte faktisk på hvordan jeg kunne lure deg, ikke ta det personlig, det er bare sånn jeg er. Postet av anonym: a5e0e8559881b7089e06c091b8cd3f58 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg vil si at du har et problem. Om du er direkte ond vet jeg ikke, men du har ganske klare psykopatiske trekk. Selvsagt, jeg drev også å plukket av beina på edderkopper når jeg var liten for å se beina bevege seg av seg selv, eller klippet opp mark, men da var jet 6-7 år gammel. Det virker som du har fullført videregående skole, som vil si du er 18+, og derfor bør være vokst fra det for lengst. Det at du også torturerer større dyr og liker det er vel den klareste indikasjonen på at du bør søke hjelp. Selv om du har kontroll på følelsene dine nå, kan dette endre seg over natten omtrent. Dette vet jeg da jeg har slitt med tvangstanker og tvangshandlinger. Først var de bare i hodet og jeg feide dem lett vekk. Plutselig en dag var de ikke det lenger. Siden du selv er redd du kanskje vil komme til å skade noen, bør du søke hjelp. Du kommer ikke i fengsel når du søker hjelp selv, men når du plutselig knuser ned en fyr på gaten fordi du ikke tålte trynet på ham vil du angre på at du ikke søkte hjelp tidligere. Å si at alle psykopate personer er helt fri for empati er galt. En leiemoder som var intervjuet på TV levde på å drepe i kaldt blod, men han elsket barna sine over alt på jord. Lykke til. Postet av anonym: 9ec31e5f4ca3ef7174fe0231801324ae 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Har nå bestemt meg for å prøve å oppsøke psykolog eller psykiater. Eneste problemet er at jeg ikke finner noe passende(er 16 snart 17). Så blant annet gjennom denne siden; http://www.nettpsykologene.no/hvorhjelp.htm men etter det jeg forsto så er det ikke noe som passet for mine behov. Har også lett gjennom flere steder, stod på klara- klok at på saker som ikke er i deres ekspertise vil de henvise meg til andre steder, så får kanskje hjelp der? Uansett, har noen her erfaring med psykologer/psykiatere som kanskje kan hjelpe meg(vil ikke betale penger)? Og jeg trenger en forsikring om at de har 100% taushetsplikt, at jeg ikke blir registrert i et eller annet register og at jeg ikke blir tvangsinnlagt eller satt på medikamenter! Dette er ikke noe jeg ønsker, men vil bli behandlet sånn at jeg ikke skader andre personer psykisk eller fysisk i den grad at jeg risikerer straff. På forhånd takk Postet av anonym: a5e0e8559881b7089e06c091b8cd3f58 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Uansett, har noen her erfaring med psykologer/psykiatere som kanskje kan hjelpe meg(vil ikke betale penger)? Og jeg trenger en forsikring om at de har 100% taushetsplikt, at jeg ikke blir registrert i et eller annet register og at jeg ikke blir tvangsinnlagt eller satt på medikamenter! Tror ikke du bør være bekymret for å ta kontakt med hjelpeapparatet. De har taushetsplikt, og jeg synes også det er prisverdig at du innser behovet for å "rydde litt i sikringsskapet". Det viser at du tar ansvar for å ikke skade andre og at du angrer deg. Det som ligger i bunnen av psykopati er ofte en mindreverdighetsfølelse, noe som gjør at du må føle at du er over andre ved å bruke manipulative metoder på mennesker du oppfatter som svakere en deg selv grunnet deres psykologiske profil (har ingen ting med kunnskapsnivå å gjøre f.eks). Når du får gjort noe med dette så forsvinner også behovet for å bruke denne mekanismen. Sliter du med perfeksjonisme og at du ikke kan innrømme egne feil ? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Sliter du med perfeksjonisme og at du ikke kan innrømme egne feil ? Sliter mer eller mindre med perfeksjonisme og at jeg har vansker med å innrømme egne feil. Har mer eller mindre en attitude som sier: "Jeg har alltid rett, selv når jeg har feil". Jeg pleier å vite innerst inne at jeg har feil, men jeg nekter å godta "tapet" ovenfor andre. Selv når slaget er tapt så finner jeg opp troverdige eller desperate argumenter, er veldig sjeldent at jeg faktisk innrømmer at jeg har feil. Så overfladisk sett; Hvis jeg går til terapi og fikser opp i sikringsskapet. Vil det da være en sjanse for at mine lyster forsvinner eller svekkes? (Håper jeg bruker ; riktig, aldri skjønt når man skal bruke den) Takker for svar og forhåpentligvis fremtidige svar Postet av anonym: a5e0e8559881b7089e06c091b8cd3f58 Postet av anonym: a5e0e8559881b7089e06c091b8cd3f58 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Sliter mer eller mindre med perfeksjonisme og at jeg har vansker med å innrømme egne feil. Har mer eller mindre en attitude som sier: "Jeg har alltid rett, selv når jeg har feil". Jeg pleier å vite innerst inne at jeg har feil, men jeg nekter å godta "tapet" ovenfor andre. Selv når slaget er tapt så finner jeg opp troverdige eller desperate argumenter, er veldig sjeldent at jeg faktisk innrømmer at jeg har feil. Så overfladisk sett; Hvis jeg går til terapi og fikser opp i sikringsskapet. Vil det da være en sjanse for at mine lyster forsvinner eller svekkes? (Håper jeg bruker ; riktig, aldri skjønt når man skal bruke den) Takker for svar og forhåpentligvis fremtidige svar Det å ikke innrømme egne feil går på egobeskyttelse. Altså å beskytte et ego som oppfatter seg selv som skjørt. Mindreverdighetsfølelsen er nettopp det. En følelse, altså en oppfattning av deg selv som er ditt virkelighetsbilde som nødvendigvis ikke stemmer overens med virkeligheten. Når du får forandret det bildet, så ser du heller ikke noe behov for å opptre som et perfekt feilfritt supermenneske, og det gjør at du normaliserer en del dyssosiale personlighetstrekk, noe som igjen vil bedre dine mellommenneskelige relasjoner og gi deg større sosial glede, fordi du ikke konstant føler for å forsvare deg og tråkker folk på tærne for å forsikre deg at de ikke går til motangrep p.g.a dine "skremmeskudd". 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Først vil jeg bare si tusen takk for svaret ditt! Skal nå prøve mitt beste for å være mer tolerant, både ved å innrømme egne feil og ved å ikke få bli utrolig fort aggressiv på grunn av det andre vil betrakte som småfeil. Virker som du har peiling på dette feltet(eller så er jeg bare for god troende ). Vet du derfor om noen psykologer jeg kan henvende meg ti(holder med sider, trenger ikke enkeltpersoner) eller holder det med helsesøster? Har evt. helsesøster ekspertise på dette område? Føler at også blir rart å gå til helsesøster, siden jeg forbinder henne med sex, etter alle mine kondom turer. Og vil også takke deg for at du har hjulpet meg til å stole mer på hjelpetjenestene(er ikke den som stoler lett på folk). Postet av anonym: a5e0e8559881b7089e06c091b8cd3f58 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Først vil jeg bare si tusen takk for svaret ditt! Skal nå prøve mitt beste for å være mer tolerant, både ved å innrømme egne feil og ved å ikke få bli utrolig fort aggressiv på grunn av det andre vil betrakte som småfeil. Virker som du har peiling på dette feltet(eller så er jeg bare for god troende ). Vet du derfor om noen psykologer jeg kan henvende meg ti(holder med sider, trenger ikke enkeltpersoner) eller holder det med helsesøster? Har evt. helsesøster ekspertise på dette område? Føler at også blir rart å gå til helsesøster, siden jeg forbinder henne med sex, etter alle mine kondom turer. Og vil også takke deg for at du har hjulpet meg til å stole mer på hjelpetjenestene(er ikke den som stoler lett på folk). Jeg har litt interesse for psykologi, så jeg kjenner igjen en del trekk i folk. Det at du ikke så lett har tillit henger også sammen i "klumpen" og det er en beskyttelsesmekansime du har laget basert på tidligere negative erfaringer. Dette kalles psykologiske mønster/forsvarsmekanismer og er der automatisk i bakhodet ditt uten at man så ofte tenker over det, men det har stor påvirkning på dine mellommenneskelige relasjoner. Poenget er å bli klar over disse mønstrene og innse at det er gamle og ikke gagner deg mer. Du kan godt ta dette opp med helsesøster for hun kan mye mer enn å dele ut kondomer, for hun kan sende deg videre i systemet til kvalifisert hjelp. Dette skal heller ikke koste deg noe. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 En psykolog på Klara-klok.no sa at jeg mest sannsynlig er anti- sosial og h*n ser at jeg har flere likhetstrekk. Kan legge ut svaret jeg fikk: "Hei Jeg tenker at du har en del tanker og trekk ved din personlighet som kan kalles antisosiale. Det betyr at det personlige reaksjonsmønsteret i stor grad er mangelfullt utviklet på en spesiell måte pga langvarig, alvorlig omsorgssvikt i oppvekstårene. Det dreier seg om et tydelig reaksjonsmønster preget av vold/trusler og ringeakt for andres verdier og rettigheter. For å få diagnosen, må man være voksen, og det er det en forutsetning at man allerede før fylte femten år har vist klare tegn på atferdsforstyrrelse i form av for eksempel knusing, slåssing, truing, brenning, overgrep, ran, grusomhet, dyreplageri, samt rømming hjemmefra (eller omfattende skoleskulking) før fylte tretten år osv. Jeg kan ikke gi deg noen diagnose her, men jeg leser at du sliter med en del trekk som passer med denne diagnose. Det er derfor veldig fint at du vil oppsøke hjelp slik at dette ikke utvikler deg videre for deg. Jeg vil anbefale deg å snakke med fastlegen din om det du sliter med. Legen vil ta deg på alvor og kan henvise deg til psykolog på BUP (Barne og Ungdomspsykiatrisk poliklinikk) hvor du vil få hjelp til det du sliter med. Du vil ikke komme i noe register og både legen din og psykologen har taushetsplikt. Ingen vil få vite at du er til samtaler og behandling. Hvem som er legen din finner du ut på denne linken: www.helfo.no. Du kan ikke være anonym eller bruke et pseudonym men jeg kan love deg at taushetsplikten gjør at andre ikke vil få innsyn i din journal. Med vennlig hilsen psykologen" Kjenner meg igjen iflere av punktene, med omfattende skolenskulking(pleide å skulke i 2uker istrekk etc. på barneskolen, og var ofte "syk" på ungdomsskolen"), plaging av dyr, noe pyro, men ikke så mye av det, og slåssing. Vet noen noe mer om antisosial personlighetsforstyrrelse? Leste en liste på wikipedia og kjente meg igjen i følgende punkter: Fra 15 års alderen har det vært neglisjering og brudd på andres rettigheter, rettigheter som blir ansett normale I gjeldende kultur, angitt ved minst 3 av følgende: Svikaktighet som angitt ved kronisk løgnaktighet, bruk av andre navn, eller ved å lure andre for å oppnå fordeler, eller for moro skyld. Manglende evne til å planlegge for fremtiden eller impulsivitet. Irritabilitet og aggressivitet, som angitt ved stadige slagsmål eller overfall. Mangel på anger som angitt ved å være likegyldig til eller bortforklarende til det å ha skadet noen, ha behandlet andre dårlig eller stjålet fra. Det foreligger en adferdsforstyrrelse som foreligger før fylte 15 år, og som er karakterisert ved vedvarende atferdsmønster hvor andres grunnleggende rettigheter, eller sentrale aldersadekvate samfunnsmessige normer og regler brytes, og hvor i løpet av 12 måneder minst 3 av følgende kriterier er oppfylt: Aggresjon mot mennesker og dyr plaget, truet eller skremte ofte andre var fysisk grusom mot dyr tvang noen til seksuelle handlinger(på en måte) Upålitelig eller tyveri løy ofte for å oppnå goder eller fordeler, eller for å unngå forpliktelser. stjal ting av en viss verdi uten kontakt med offer, enten hjemme eller borte (butikknasking) Alvorlige brudd på regler skulket ofte skolen før 13 år (eller hvis i jobb, var borte fra jobben) Forstyrrelsen må ha skapt klinisk betydningsfulle problemer i sosial, skolemessig eller yrkesmessig tilpasning. Er ganske sikker på at det er det jeg har. Hvordan henviser jeg meg til fastlegen? Skal jeg bare si at jeg ønsker time? Og fortelle om problemene mine? Postet av anonym: a5e0e8559881b7089e06c091b8cd3f58 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå