Gå til innhold

Windows 7 etter clean install+updates på nesten 15gb!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Søkte litt rundt på nettet, og leste folk som hadde 5-10gb i windows-mappen sin og syntes dette var mye. Jeg har nå bare installert Windows 7 Proffesional, oppdatert via Windows update og min installasjon er på 14 500mb. Er ikke dette altfor mye?

 

SSDn min er på 80gb, og alle megabyte er verdt litt :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, har undersøkt litt, pagefile er flyttet til sekundær disk til det kommer mer RAM på mandag, da kutter jeg den helt ut tenkte jeg. Videre har jeg også stoppet hibernation, og prøver nå å redusere størrelse for gjenopprettingspunkter etter ditt tips :)

Lenke til kommentar

Javel, bare vær obs på at det finnes software som krever at det finnes en pagefil. Det er heller ikke noen god idé å flytte den ut fra SSD'en, mener jeg, da pagefilen nyter godt av farten til en SSD. Når du har nok RAM, dvs. 4 GB eller mer, så kan du godt sette den til en fast størrelse på la oss si 500 MB til 1 GB (det betyr samme størrelse på min og max), og flytte den tilbake til SSD'en. Før var det en tommelfingerregel at pagefila burde være 1,5 ganger størrelsen på RAM .... dette gjelder ikke lenger, med den mengden folk flest har av RAM nå til dags. Har man 4 GB eller mer RAM, så kan man godt holde pagefila på et minimum, og er man helt sikker på at man ikke har software som krever pagefil, kan man godt kutte den ut helt, i hvert fall hvis man har 6 GB+ av RAM.

Jeg har selv 6 GB RAM, og har satt pagefile til 500 MB, rett og slett fordi jeg har ett eller to programmer som liker å flytte ting til pagefila.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...