Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg er ei 15 år gammal jente som har veldig lyst på barn nå ... Har hatt det siden jeg var 13, og nå fylte jeg nylig 15. Jeg tenker på det 24/7. Det er ikke sexen jeg er interessert i, det er det å være gravid, og det å rett og slett få barn ... Er jeg helt syk? eller er det noe som skjer med noen?

Jeg går og ser på barneklær og barnesko hele tiden, tenker på hvordan jeg skal kle barnet mitt. For noen måneder siden gikk det så langt at jeg gikk og bekymret meg over at mensen ikke kom. Den var et par dager for sen, men jeg var så redd for at det var innbilt svangerskap. Jeg går mange ganger og koser med magen min og forestiller meg at jeg er gravid.

Hvordan skal jeg ... eh, bli kvitt dette? Er jeg helt psycho?

Vær så snill og ikke tull :(

Postet av anonym: 4ab0c469bbc517c3404d603d42d1b09a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er et barn selv, så drøy det til du blir litt mer voksen. Det er mye arbeid og ansvar med et barn. Lev livet litt før du vurderer barn.

Det er normalt å drømme om barn, men fornuften styrer de fleste heldigvis. Viktig å få leve ut sitt eget liv litt før man tar ansvar for et annet - da blir det ikke mye tid til seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan godt gjøre deg gravid, mot at jeg slipper å betale barnebidrag :ph34r:

Men skal være seriøs nå. Nei du er ikke psycho, vil tippe at du går gjennom en fase(eller en lang en). Rent objektivt sett så vil det ikke være så lurt å få unge nå, kommer til å ødelegge utdannelsen din, og til og med kanskje svekke ditt sosiale liv. Er ikke sikker på dette, men tror også at barnevernet eller foreldrene kan ta fra deg barnet siden du ikke er "fit for parenting", men er ikke helt sikker på dette.

Er det, det å ha barn eller være gravid som du tenker mest på? Du kan evt. gå til psykolog eller snakke med noen andre hvis du føler at du er "unormal". Vent med å bli gravid, hvertfall til du er ferdig med vgs eller studier.

• Liker 3
Lenke til kommentar

VENT! seriøst vent med det, ungdomsåra får du aldri tilbake, skaff deg en utdanning og skikkelig jobb så du faktisk har råa til å gi ungen et skikkelig liv og få festa deg ferdig.

sørg for å få hatt det morro mens du er ung og slå deg til ro med en bra fyr og få barn

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar.

SubHuman: Begge delene. Helt fra jeg tisser på pinnen og finner ut at jeg er gravid, til barnet er voksent ...

Jeg vet det er mye ansvar med et barn, har vært mye barnepass for lillebror da mamma er alene. Han har nesten to mødre. :!:

Weebl: hva mener du med "skikkelig liv"? Det har vel ikke noe med penger å gjøre? :hmm:

Lenke til kommentar

Småsykt ja... Tenk litt på barnet. Fullfør utdanningen før du tenker på det, ellers synes jeg du er egoistisk. Jeg har det sånn... pappa var 18 når han fikk meg, og... jeg hater situasjonen min! Vil bare vekk, han droppa ut av vgs og hele pakka. Så.. styr unna for all del.

Lenke til kommentar

Småsykt ja... Tenk litt på barnet. Fullfør utdanningen før du tenker på det, ellers synes jeg du er egoistisk. Jeg har det sånn... pappa var 18 når han fikk meg, og... jeg hater situasjonen min! Vil bare vekk, han droppa ut av vgs og hele pakka. Så.. styr unna for all del.

Hei :) TS her.

Hvorfor er dette et problem for deg? han hadde vel vært den samme faren om han hadde fått deg 10 år senere? bare lurer :)

hvorfor blir jeg egoistisk?

iChristian: takk for svar :) tror ikke det er noen som vil ha barn med meg enda, så jeg får vel bare vente uansett :)

Lenke til kommentar

Det er uansett slik at det lønner seg for deg å fullføre og evt gå videre på neste trinn i utdanningen din selv om du får barn. Det øker livskvaliteten både for deg og barnet. Barnehager er godt utbygd i Norge, det samme er NAV.

Ei i studentbyen min er 21, sønnen 4 år. hun skal nå begynne på 2.året jus. Riktignok begynte hun 1-2 år for sent, men hun er ikke spesielt sent ut med å begynne på studier. :)

Lenke til kommentar

Takk igjen :) Jeg har tenkt på barnehager. Når barnet er stort nok kan jeg jo sette han/hun i barnehage og ta igjen et par (2?) av utdannelsen ...

Jeg vil ikke tro det blir så mye bedre når jeg er fullt utdannet og i jobb. Jeg har lyst til å bli sykepleier. Da blir det vel litt natte- og kveldsvakter? Det er vel ikke så veldig mye bedre for barnet? Eller går det an å søke om å bare ha dagvakter pga. barn?

Lenke til kommentar

Hei :) TS her.

Hvorfor er dette et problem for deg? han hadde vel vært den samme faren om han hadde fått deg 10 år senere? bare lurer :)

hvorfor blir jeg egoistisk?

iChristian: takk for svar :) tror ikke det er noen som vil ha barn med meg enda, så jeg får vel bare vente uansett :)

Far min er ikke akkurat store gullgruva... Jeg har alltid måttet nøye meg med det billige uansett om det er noe jeg brant for og det kunne hjulpet meg litt, jeg får 0 støtte fordi han er uutdannet og bruker tiden på nettet istedet for å bruke tid for meg, han er for opptatt med å feste med kamerater i høytider at jeg sitter alene hjemme med besteforeldrene og ser på tv istedet, han har aldri hjulpet meg med lekser siden 5-7 klasse, han tenker bare på seg selv, og jeg må si jeg er ganske mye smartere enn han på MANGE plan!! Han fullførte ikke engang vgs. Jeg er forbanna, og vet du hva jeg får i svar når jeg spør om ting? "spør bestemor..." Hvorfor i helvete skal jeg spørre BESTEMOR om å få lov til noe?

Derfor er jeg så jævla forbanna. Dette er bare småtteri. Jeg har ikke noe fin familie jeg... Er glad i enkelte, men enkelte andre hadde jeg ikke invitert om jeg flyttet snart (om et år) engang. Vil bare vekk fra familien her. For meg kommer VENNER først og familie sist!

Og jeg tenkte ikke på at du trenger mer enn vgs før du tenker på barn, men fullfør vgs og helst bli noe annet enn skoselger! Han har ikke engang betalt farsbidrag...

Lenke til kommentar

Prøv å tenke på noe annet, kanskje rasjonalisere det hele bort. Du kan også kanskje holde det under kontroll ve å spille det The Sims eller no, høres kanskje rart ut ja. Du trenger vel heller ikke å ha barn med engang? Du kan vel glede deg til the big moment, helst etter fyllte 19? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar. Men alt dette er vel ikke bare pga. at han ikke fullførte vgs? Det tror jeg da ikke :) men nå skal ikke jeg si hvordan ting er, bare en liten tanke :)

Hvorfor kan jeg ikke bli skoselger? hva er galt med det?

Ikke ALT, men jeg kan ikke si jeg har en far? Det er pga hvordan han er også, men altså.. Skoselger vs. eindomsmegler f.eks. ? Litt lettere å blir god til noe om du får sjansen til å prøve/støtte til ting enn om en er skikkelig gnien!

Ikke at jeg klaaaager pga han ikke er rik, men ikke engang mora mi fullførte vgs! Livet mitt er ikke lett, og du vil kanskje ikke heeeeelt forstå det siden du sikkert har det bra med familien, men altså. Hvertfall fullfør vgs før du tenker mer på dette her! Sier det for ungen sin skyld... Jeg smiler ikke engang til halve familien min... Men nå kommer vi inn på andre ting enn bare tidlig forelder.. Kom litt på avveie jeg nå.

Lenke til kommentar

Prøv å tenke på noe annet, kanskje rasjonalisere det hele bort. Du kan også kanskje holde det under kontroll ve å spille det The Sims eller no, høres kanskje rart ut ja. Du trenger vel heller ikke å ha barn med engang? Du kan vel glede deg til the big moment, helst etter fyllte 19? :)

Hehe, ikke helt den samme følelsen :) Nei, jeg trenger det vel ikke, men jeg føler jeg er klar ... litt tidlig å si kanskje, men jeg føler det :) Å, ja, jeg gleder meg veldig! Jeg håper jo for mitt eget og barnets beste at det blir etter fylte 19 ... :)

Lenke til kommentar

Bedre enn ingen ting ;) Ja det er nok for barnets beste at du venter litt :) Du gleder deg veldig mye, men hvis du får barn i en så tidlig alder så kan det hende at gleden ikke blir like stor som du hadde trodd. Og du vil vel at barnet skal ha det best? Synes det da høres lurest ut at du hvertfall er ferdig med vgs, og kanskje funnet en egnet far, du kommer sikkert til å bli en god mor, men du trenger ikke å bli det ennå :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar. Men alt dette er vel ikke bare pga. at han ikke fullførte vgs? Det tror jeg da ikke :) men nå skal ikke jeg si hvordan ting er, bare en liten tanke :)

Hvorfor kan jeg ikke bli skoselger? hva er galt med det?

Ikke ALT, men jeg kan ikke si jeg har en far? Det er pga hvordan han er også, men altså.. Skoselger vs. eindomsmegler f.eks. ? Litt lettere å blir god til noe om du får sjansen til å prøve/støtte til ting enn om en er skikkelig gnien!

Ikke at jeg klaaaager pga han ikke er rik, men ikke engang mora mi fullførte vgs! Livet mitt er ikke lett, og du vil kanskje ikke heeeeelt forstå det siden du sikkert har det bra med familien, men altså. Hvertfall fullfør vgs før du tenker mer på dette her! Sier det for ungen sin skyld... Jeg smiler ikke engang til halve familien min... Men nå kommer vi inn på andre ting enn bare tidlig forelder.. Kom litt på avveie jeg nå.

Jeg vil ikke akkurat si jeg har en far, jeg heller. Han er ganske så fraværende. :) Jeg har vokst opp med bare mamma, så penger er ikke akkurat det vi har hatt mest av, vi heller. Mamma er sykepleier, men hun hjelper meg aldri med leksene. Hun ber meg om å spørre mormor faktisk :)

Mener ikke dette personlig eller noe altså, men faren din virker ganske fjern ... Det er vel min også, så da er vi hvertfall to om dét :)

Men ON-topic:

Jeg er fullt klar over at jeg bør vente til jeg har fullført vgs. Men da kommer jo nye studier hvis jeg skal bli det jeg vil, og jeg vil jo ikke får barn så veldig sent. For meg betyr barn og familie mer enn utdannelse. Ja, faktisk, jeg vil heller sitte i kassa på kiwi og ha to barn enn å studere jus og komme hjem til tomt hus ... Hvis jeg måtte velge altså :)

Lenke til kommentar

Jojo men du har NÅ sjansen til å studere juss og så få barn.

Mamma som valgte den enkle veien... Hu er ikke veldig livsglad den dag i dag, bare for å få det ut. Hu fikk barn og bare tok en jobb ved siden av.

Trenger ikke å være sånn med deg såklart, men familien min har vært gjennom mye, med ei tante på heroin og alt mulig, så det har jo en påvirkning.

Men såklart. Alt er opp til deg. Prøver bare å påvirke deg til å gjøre en bra beslutning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...