Gå til innhold

Olympus E450 dSLR garanti - speil falt ut

Anbefalte innlegg

Jeg studerer i Budapest og kjøpte i februar et Olympus E450 hos forhandler der nede. Da jeg fotograferte i et bryllup i går ble det plutselig svart i søkeren da jeg fotograferte i serie. I liveview var det noe som dekket halve bildet. Tok av objektivet, og se der, speilet var falt ut(!) Fjernet speilet, og fotograferte videre med liveview. Det gikk ikke så bra, lukkertid var helt på tyttebærtur (Program-modus). Med manuell lukker gikk det an å ta brukbare bilder. Burde jo være en soleklar garantisak, kameraet har aldri blitt utsatt for støt, og under reise har det vært i håndbagasje.

Men, garantikortet ligger igjen i leiligheten i Budapest, hvor stor er sjansen for å få dette fikset uten? Skal ikke ned igjen før september, og hadde jo planer om å ha et kamera som virket i ferien...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ringt Olympus og hørt. De er stort sett ganske greie å ha med å gjøre, men det er allikevel mulig at de krever garantikort eller kvittering. Om du har betalt med kort, så skal også en kontoutskrift med den aktuelle transaksjonen være gyldig.

Dette forutsetter selvsagt at Olympus har Europeisk (eller verdens) garanti, noe jeg er ganske sikker på at de har.

Lenke til kommentar

Jeg ville ringt Olympus og hørt. De er stort sett ganske greie å ha med å gjøre, men det er allikevel mulig at de krever garantikort eller kvittering. Om du har betalt med kort, så skal også en kontoutskrift med den aktuelle transaksjonen være gyldig.

Dette forutsetter selvsagt at Olympus har Europeisk (eller verdens) garanti, noe jeg er ganske sikker på at de har.

De har global garanti ja. Da prøver jeg å ringe dem i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...