Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Importere bil fra tyskland, pris?


Ziroh

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Vurderer og ta inn en delebil fra tyskland, og etter som jeg har skjønt blir det bare merverdiavgift på grensa som er 25%? Hva med grensa fra tyskland -> Sverige da?

 

Hvis jeg kjøper en bil i tyskland for 10.000kr.- og frakter med henger hjem, så blir det totalt bare 12.500kr.-?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Slenge inn et spm. her, -åssen er det hvis kjøpesum på delebil er under kr. 6000/3000, kommer det da inn under varekvoten man "som reisende" kan innføre uten å betale Mva. eller er egne regler for bil/motor okke som?

Lenke til kommentar

Standard rute fra Sverige (beskrivelse når du kjører fra Norge mot Sverige: ved avkjøring mot strømstad på E6 kjør rett frem (ikke mot strømstad), og ta til venstre etter krysset og inn ved svensk statoilstasjon, og sving av mot Åmål. Dette krysset er første mulighet til å kjøre av mot Åmål inne på svensk side. Etter å ha kjørt 7 kilometer inn på veien dit er det bare å sette på GPS, og en havner ved Kornsjø i Halden ved hjelp av en svingete vei som går i ca 50 km/h. Der har du ihvertfall ikke noe rødt eller grønt felt, så du kan vel kjøre med god samvittighet. Hvis det er kontroll står de et stykke etter den første avkjøringen til venstre, relativt langt inne på norsk side.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Standard rute fra Sverige (beskrivelse når du kjører fra Norge mot Sverige: ved avkjøring mot strømstad på E6 kjør rett frem (ikke mot strømstad), og ta til venstre etter krysset og inn ved svensk statoilstasjon, og sving av mot Åmål. Dette krysset er første mulighet til å kjøre av mot Åmål inne på svensk side. Etter å ha kjørt 7 kilometer inn på veien dit er det bare å sette på GPS, og en havner ved Kornsjø i Halden ved hjelp av en svingete vei som går i ca 50 km/h. Der har du ihvertfall ikke noe rødt eller grønt felt, så du kan vel kjøre med god samvittighet. Hvis det er kontroll står de et stykke etter den første avkjøringen til venstre, relativt langt inne på norsk side.

 

 

Det området her blit kontrollert i fra tid til annen, men det er såpass langt inne på norsksektor at du kan sei du henta bilen i Norge :)

Lenke til kommentar

Standard rute fra Sverige (beskrivelse når du kjører fra Norge mot Sverige: ved avkjøring mot strømstad på E6 kjør rett frem (ikke mot strømstad), og ta til venstre etter krysset og inn ved svensk statoilstasjon, og sving av mot Åmål. Dette krysset er første mulighet til å kjøre av mot Åmål inne på svensk side. Etter å ha kjørt 7 kilometer inn på veien dit er det bare å sette på GPS, og en havner ved Kornsjø i Halden ved hjelp av en svingete vei som går i ca 50 km/h. Der har du ihvertfall ikke noe rødt eller grønt felt, så du kan vel kjøre med god samvittighet. Hvis det er kontroll står de et stykke etter den første avkjøringen til venstre, relativt langt inne på norsk side.

 

 

Det området her blit kontrollert i fra tid til annen, men det er såpass langt inne på norsksektor at du kan sei du henta bilen i Norge :)

du har peiling du, gjort det før? :tease:

Lenke til kommentar

Standard rute fra Sverige (beskrivelse når du kjører fra Norge mot Sverige: ved avkjøring mot strømstad på E6 kjør rett frem (ikke mot strømstad), og ta til venstre etter krysset og inn ved svensk statoilstasjon, og sving av mot Åmål. Dette krysset er første mulighet til å kjøre av mot Åmål inne på svensk side. Etter å ha kjørt 7 kilometer inn på veien dit er det bare å sette på GPS, og en havner ved Kornsjø i Halden ved hjelp av en svingete vei som går i ca 50 km/h. Der har du ihvertfall ikke noe rødt eller grønt felt, så du kan vel kjøre med god samvittighet. Hvis det er kontroll står de et stykke etter den første avkjøringen til venstre, relativt langt inne på norsk side.

 

 

Det området her blit kontrollert i fra tid til annen, men det er såpass langt inne på norsksektor at du kan sei du henta bilen i Norge :)

du har peiling du, gjort det før? :tease:

 

:innocent:

Lenke til kommentar

Det her er mye spekulering i det beste er nok å importere bilen i all stillhet via Sverige, gjerne over en litt mindre atraktiv grensepost, Bjørnlifjellet (eller ka faen de heite) utenfor Harstad å Sortland der er jo sjeldent tollere, om det er i nærheten, så slipper du unna alt sånt vas :) trenger jo ikkje å fortelle noen at du har bilen.

Anbefalles ikke.

Prøvde å gjøre det selv, men klarte og bli stoppet av tollvesenet på grensa.

Det var like før en bil verdt 30.000 ble beslaglagt pg.a. jeg ikke kjørte på rød sone. Eneste grunnen til at jeg fikk beholde bilen var at jeg var ærlig og ikke hadde noe ulovlig i bilen... det er en lærepenge du har for resten av livet.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Det her er mye spekulering i det beste er nok å importere bilen i all stillhet via Sverige, gjerne over en litt mindre atraktiv grensepost, Bjørnlifjellet (eller ka faen de heite) utenfor Harstad å Sortland der er jo sjeldent tollere, om det er i nærheten, så slipper du unna alt sånt vas :) trenger jo ikkje å fortelle noen at du har bilen.

Anbefalles ikke.

Prøvde å gjøre det selv, men klarte og bli stoppet av tollvesenet på grensa.

Det var like før en bil verdt 30.000 ble beslaglagt pg.a. jeg ikke kjørte på rød sone. Eneste grunnen til at jeg fikk beholde bilen var at jeg var ærlig og ikke hadde noe ulovlig i bilen... det er en lærepenge du har for resten av livet.

 

 

Eg er fortsatt godt på + sida når det gjelder fortolling inn å ut av Norge, men det er alltid surt å bli stoppet. Bare opplevd det noen få ganger, aldri over svenskegrensa dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...