Gå til innhold

Pc underyter (muligens) etter skjermbytte

jassas

Anbefalte innlegg

Jeg oppgraderte nylig fra en 60 hz billigskjerm til denne:

www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=607604#info

Etter det så har pc'n min vært MYE verre enn den var før jeg byttet skjerm, dette merker jeg ved at jeg nå har 120-170 FPS på CoD4 i motsetning til 250 FPS konstant som jeg hadde før.

Jeg har også prøvd å skifte tilbake til 60hz skjermen og prøvd meg frem med alle innstillinger, uten noe nyte.

Dette gjør meg rett og slett gal, etter å ha kjøpt en skjerm til over 3000 kroner føler jeg at jeg burde få nyte mer av en så bra pc som jeg har.

Jeg lurer da på hvor dere tror problemet ligger, når man tenker på at det ikke fungerer å bytte skjermen tilbake til den gamle må det vel være et hardware problem?

PC specs:

Hovedkort: Asus Rampage 3 Extreme

Prosessor: Intel i7 950

Minne: 6GB Corsair Dominator

Skjermkort: Sapphire HD 5890

Strømforsyning: 750w Corsair

Skjerm: BenQ 23,6" LED XL2410T

Pcn er 5 måneder gammel og ferdigbygget fra Datakjeden lokalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer jo an på hvilken oppløsning du spilte med på den gamle skjermen i forhold til den nye som har 1920 x 1080 hvis du spiller med den oppløsning nå. Jo høyere oppløsning, jo mer kreves det av hardwaren din som f. eks skjermkortet. Høyere oppløsning vil da medføre lavere fps.

Men selv med 120-170 fps vil du neppe merke noen forskjell på selve spillet, så jeg skjønner egentlig ikke problemet. Bortsett fra en nedgang i fps. Kan jo si at jeg spiller Crysis 2 med fps ned til 70 av og til, men merker ingen forskjell i flyten i selve spillet.

Men at du skifter skjerm skal ikke med ha noe innflytelse på selve PCen, annet enn at du kan få lavere fps i spill enn tidligere hvis den nye skjermen har høyere oppløsning enn den gamle. Problemet kan skyldes gamle drivere, spyware, mange unødige temp filer etc.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...