fudun Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hei, jeg har planer om å kjøpe en ruter for å dele adsl fra NGT med naboen. Det er en murvegg og kanskje 15 meter mellom maskinene. Han har Mac (g4). Det jeg lurer på, er hva slags ruter jeg bør kjøpe. Egentlig holder det kanskje med accesspunkt, ettersom jeg allerede har en Netopia ruter med i dealen fra NGT. Det viktigste for meg, er at signalene kommer over til naboen. Det er sikkert kjekt med mulighet for å sette en sperre for hvilke MAC adresser som skal ha tilgang, og kanskje maks båndbredde som skal tildeles. Hva burde jeg kjøpe? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hei, Det viktigste for meg, er at signalene kommer over til naboen. Det er sikkert kjekt med mulighet for å sette en sperre for hvilke MAC adresser som skal ha tilgang, og kanskje maks båndbredde som skal tildeles. Hva burde jeg kjøpe? Det første med adgangskontroll har de fleste aksesspunkt, de siste tror jeg nok du kan glemme med mindre du vil legge ut en formue eller brkke en linux-router. Og du kan glemme routeren og gå for et reint aksesspunkt. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Takker... hmmm, kjipt at det ikke går an å strupe linja... Hadde vært greit å hindre naboen i å bøffe hele båndbredden. Har faktisk en drittmaskin jeg kunne satt opp som linuxboks, men det gidder jeg nok ikke. Bråker for mye til å ha det på rommet der jeg sover. Det er jo ikke all verden å spare på å bare kjøpe accesspunkt, men jeg slipper kanskje litt ekstra knot. Noen som har noen kjøpetips på accesspunkter med god rekkevidde? Det er vel 802.11b som rekker lengst? Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Det er jo ikke all verden å spare på å bare kjøpe accesspunkt, men jeg slipper kanskje litt ekstra knot. Noen som har noen kjøpetips på accesspunkter med god rekkevidde? Det er vel 802.11b som rekker lengst? Dlink DWL900AP+ har jeg gode erfaringer med i alle fall. rakk 400 meter med orginalantennene (100% fri sikt) Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Du kan prøve 3Com 11g. Meget bra pris også (755,- inkl.mva). DU kan også få den som kit med accsesspoint og kort til ca 1300,- Lenke til kommentar
fudun Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Kort og muligens dumt spm... Har accesspunktene også vanlige rj-45 tilkoblinger? Så jeg ikke trenger wlan-kort i pc'n som står ved ruteren... Noen som har erfaring med utendørs WLAN, forresten? Skal kanskje sette opp et nettverk som skal gå mellom et par hus på en gård... Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Har ikke routeren som NGT bruker switch? Da kan du jo bare koble access punktet i switchen og du er da oppe å kjøre. Du får også pakker med router og switch samt ett PC-Card til 1300,- 3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway 802.11g 54 Mbps, WPA kr. 987,- 3Com OC Wireless Gateway kit 54Mbps 802.11g trådløs router + PC-kort kr. 1.297,- Begge har 4 port switch innebygd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå