Gå til innhold

Er 1000 W for lite for dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, lurer jeg på om min Mist 1000 w blir for svak for oppsettet vist under? Jeg opplever av og til at tunge spill, som feks The witcher 2 fører til en automatisk restart av maskinen. Burde jeg heller gå for en PSu på 1200 w? Eller kan det være for at jeg har koblet begge skjermkortene til samme linje på strømforsyningen? Bør jeg koble hvert kort til hver sin 12v linje?

PSU: MIST 1000w

MB: Asus P8P67 WS Revolution

Ram: 8 GB DDR3 Kingston HyperX 1600mhz

CPU: Intel Core i7 2600K

Videocard: Nvidia Geforce GTX 580 SLI

HDD: Velociraptor 150GB/300GB/600GB, OCZ Agility 3 120 GB, WD SATA3 2 TB.

Sound: Onboard/Razer Megalodon headset 7.1

Monitor: Samsung SyncMaster T240, M/K: Razer Deathadder(new version)/Razer Lycosa

Endret av ZeBuLoN@☂
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke mere en 1000watt. Du kunne sikkert klart deg med en god 850watt. Etter min erfaring er ikke Mist det beste merket, men så lenge du ikke har problemer med det nåværende systemet ditt så ser jeg ingen grunn til å bytte.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Du trenger ikke mere en 1000watt. Du kunne sikkert klart deg med en god 850watt. Etter min erfaring er ikke Mist det beste merket, men så lenge du ikke har problemer med det nåværende systemet ditt så ser jeg ingen grunn til å bytte.

men hva kan være årsaken til auto-restart i feks the witcher 2? Og bør jeg koble hvert skjermkort på hver sin linje på PSU?

Lenke til kommentar

Bare fordel lasten jevnt utover begge linjene. Om du har tilgang til en annen PSU kan du jo teste. Du kan jo også prøve å nappe ut et av kortene. Har selv hat problem med autorestart i spill, men har ikke funnet noen feil. Har både testet med Mist 500watt og Corsair HX 850 uten at det ga seg.

Lenke til kommentar

Bare fordel lasten jevnt utover begge linjene. Om du har tilgang til en annen PSU kan du jo teste. Du kan jo også prøve å nappe ut et av kortene. Har selv hat problem med autorestart i spill, men har ikke funnet noen feil. Har både testet med Mist 500watt og Corsair HX 850 uten at det ga seg.

Ok. Takk for hjelpen. Skal prøve å fordele lasten jevnt utover linjene.

Lenke til kommentar

Som tittelen sier, lurer jeg på om min Mist 1000 w blir for svak for oppsettet vist under? Jeg opplever av og til at tunge spill, som feks The witcher 2 fører til en automatisk restart av maskinen. Burde jeg heller gå for en PSu på 1200 w? Eller kan det være for at jeg har koblet begge skjermkortene til samme linje på strømforsyningen? Bør jeg koble hvert kort til hver sin 12v linje?

Unnskyld, men du har to skjermkort som spiser 250W per stykk = 500W på samme 12V-linje med en begrensning på 20A, 12V*20A = 240W. Er du dum?

Ideelt hadde hvert skjermkort hatt to 20A-linjer (480W per kort) i ditt tilfelle.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...