KongKebab Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Og KongKebab, eg har hørt det motsatte, av mange. Eg seier ikkje at du ikkje snakkar sant, men eg trur den er heftig, for 0-100 på 5 sekund er heftig i Lotus Elise, då synst eg i alle fall det er heftig i ein diger pickup. Og den lyden då mann! Derimot har eg også hørt at kvaliteten er så som så, og delar og dekk svindyrt. Altså, alt er relativt... Er du vant med en 140 hesters Volvo, så selvfølgelig er den maaaad heftig osv. Jeg har kjørt begge deler, i original tilstand, og for å si det sånn, jeg betviler STERKT at SRT-10´en er raskere enn Lightningen, som det påståes på papiret. Det må i så fall være hvis SRT-10´en har race-fuel på tanken, og Lightningen har 91-oktan. Apropos ting man hører... Jeg har hørt om flere som har fått benket originale SRT-10´er, og funnet ut at de oppgitte hestene ikke er reelle, og enkelte har faktisk fått refundert deler av effektavgiften. Jeg tror faktisk de tallene er oppgitt på race-fuel, og alt hva jeg har hørt og erfart selv tilsier dette. ...ikke syns jeg lyden er spesiellt rå heller, men det er nå personlig smak og behag. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Apropos ting man hører... Jeg har hørt om flere som har fått benket originale SRT-10´er, og funnet ut at de oppgitte hestene ikke er reelle, og enkelte har faktisk fått refundert deler av effektavgiften. Jeg tror faktisk de tallene er oppgitt på race-fuel, og alt hva jeg har hørt og erfart selv tilsier dette. Dette har jeg absolutt ingen tro på... Vil gjerne se noen troverdige kilder. 1 Lenke til kommentar
KongKebab Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Vil gjerne se noen troverdige kilder. Det vil gjerne jeg også. Som sagt, det er bare noe jeg har hørt... Men igjen, utifra hva jeg har erfart selv ved å kjøre bilen, så høres det ikke helt bak mål ut heller, men igjen, det kan jo ha noe med den enorme størrelsen og vekta på bilen å gjøre. Det flytter seg liksom ikke all verden selv med 500 hester, når bilen veier ca tonnet over en "vanlig" sportsbil, og i tilleg har aerodynamikk som en lastebil. At den er HØY i tillegg påvirker ikke akkurat kjøreegenskapene på noen positiv måte. Som sagt, jeg var SKUFFET. Ville ikke eid en om jeg så fikk den kastet etter meg. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Som sagt, jeg var SKUFFET. Ville ikke eid en om jeg så fikk den kastet etter meg. Tror nok du ha hadde kastet deg over den Stop lying:P Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Sorry as, men Dodge Ram Srt-10 er og blir en bondetamp bil. Men smaken er som baken Ligger av og til noen 350Zer til 350-400k på finn, det skal jo være en veldig god bil å kjøre Endret 12. juli 2011 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Sorry as, men Dodge Ram Srt-10 er og blir en bondetamp bil. Men smaken er som baken ikke rart at det kommer fra en med "BMW" i navnet:P Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Må si meg ening selv om jeg ikke er imot AMCAR, så er Dodge Ram SRT-10 en skikkelig bondetamp bil. Når jeg ser en slik tenker jeg bare : Stakkars tulling :-) Vil man ha en bil som går bra så kjøp noe som er laget for det. Man kan jo likså godt kjøpe en trimma trekkvogn som en Ram SRT-10. http://www.youtube.com/watch?v=kFJYqILwa1U&feature=related Lenke til kommentar
thamule Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Men igjen, utifra hva jeg har erfart selv ved å kjøre bilen, så høres det ikke helt bak mål ut heller, men igjen, det kan jo ha noe med den enorme størrelsen og vekta på bilen å gjøre. Det flytter seg liksom ikke all verden selv med 500 hester, når bilen veier ca tonnet over en "vanlig" sportsbil, og i tilleg har aerodynamikk som en lastebil. At den er HØY i tillegg påvirker ikke akkurat kjøreegenskapene på noen positiv måte. Som sagt, jeg var SKUFFET. Ville ikke eid en om jeg så fikk den kastet etter meg. Du har ikkje tenkt over at det kanskje var noko i veien med den dodgen du har prøvd? Sidan du meiner at Lightningen med dårligare specs går bedre, og at 0-100 på rundt 5 sekund er dårlig drag? Synst det er noko som skurrar her. EDIT: Er det ikkje omtrent samme specs på 1-100 på dodge ram srt-10 og Ford F150 lightning?. Der det står 5.2 sekund på Finn.no på Lightning. EDIT2: F150: 5.1-second 0-to-60 run and a quarter-mile shot of 13.6 seconds at 102.0 mph.RAM: 60 mph in 4.9 seconds. The quarter mile is gobbled up in 13.3 seconds with a trap speed of 106.9 mph.Dårlig kilde Dette er jo 60 miles, så tidene er vel litt lenger for 0-100. Vil man ha en bil som går bra så kjøp noe som er laget for det. Du meiner kanskje det. Men det er ikkje sikkert alle meiner det. Inkludert meg Dei fleste av "sportsbilane" som er foreslått har jo trasig med plass. Porschen har eg studert lenge no, og funne ut at rett og slett er stygg. Den ser jo ut som eit såpestykke med ein pupp på midten. Cayman-utgava er fin. Men Boxster har eg no slått ifrå meg faktisk. Og til dei som meiner at dode ram srt-10 er ein bondetamp-bil, så er eg forsåvidt einig. Men det er det som er litt tøft synst eg. Bondetampbil som kjører ifrå det meste. Sportsbil har jo blitt pensjonistbil i Norge. Det er jo ingen andre som har råd til ein slik bil. No reiser eg på sjøen i 4 veker, og når eg kjem heim så skal eg (forhåpentligvis) finne meg ein Srt-10 å kjøpe. Føler det er den einaste bilen innanfor budsjettet som appellerer skikkelig til meg. Hadde Porschen vore litt meir "porsche-fin" som den eg har bilde av nedanfor, så hadde den vore aktuell. Men det blir for feminint synst eg. Vil ha ein skikkelig mannebil! Dette er tøft: Dette er derimot ikkje så tøft synst eg: Endret 13. juli 2011 av thamule Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Du har ikke vurdert å importere en Cayman da? Er jo svært få til salgs i Norge. Skal jo være en av de beste bilene å kjøre. Også er det jo en Porsche så kvaliteten er høy Lenke til kommentar
KongKebab Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Tror nok du ha hadde kastet deg over den Stop lying:P Haha nei. Jeg hadde ikke nektet å tatt den imot selvsagt, men jeg ville ikke beholdt den. Lagt den ut på finn tvert. Gratis penger =) Lenke til kommentar
KongKebab Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Du har ikkje tenkt over at det kanskje var noko i veien med den dodgen du har prøvd? Sidan du meiner at Lightningen med dårligare specs går bedre, og at 0-100 på rundt 5 sekund er dårlig drag? Synst det er noko som skurrar her. Var ikke noe galt med den. Godt mulig den gikk hakket bedre enn Lightningen, men det opplevdes ikke sånn ihvertfall. Jeg syns den rett og slett var kjedelig å kjøre. Men som sagt, det kan jo ha noe å gjøre med at man sitter høyere, bilen er større osv osv... Jeg fikk skikkelig lastebil-følelse bak rattet på SRT-10´en. Girspaken er jo omtrent en meter lang osv... Lenke til kommentar
thamule Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Du har ikke vurdert å importere en Cayman da? Er jo svært få til salgs i Norge. Skal jo være en av de beste bilene å kjøre. Også er det jo en Porsche så kvaliteten er høy Absolutt verdt å vurdere ja. Takk for tipset. Du har ikkje tenkt over at det kanskje var noko i veien med den dodgen du har prøvd? Sidan du meiner at Lightningen med dårligare specs går bedre, og at 0-100 på rundt 5 sekund er dårlig drag? Synst det er noko som skurrar her. Var ikke noe galt med den. Godt mulig den gikk hakket bedre enn Lightningen, men det opplevdes ikke sånn ihvertfall. Jeg syns den rett og slett var kjedelig å kjøre. Men som sagt, det kan jo ha noe å gjøre med at man sitter høyere, bilen er større osv osv... Jeg fikk skikkelig lastebil-følelse bak rattet på SRT-10´en. Girspaken er jo omtrent en meter lang osv... Hmm... Den må i alle fall prøvekjørast før eg kjøper. Vil ikkje ha ein bil som er kjedelig å kjøre. Men folk er jo forskjellige, so... EDIT: Det blir for dyrt å importere Cayman. Sjekka på mobile24. Men eg ser at ein får faktisk boxster-hardtop som lignar på cayman. Ligg ein ute på finn no: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29357076 Endret 15. juli 2011 av thamule Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Hva med en Supra Turbo på norske skilter eller en Celica GT4 ? Blir litt eldre enn 2004, men du får en rÅÅ bil støtter denne! Supra er litt av en bil! Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Er enig med deg ang boxtern vs 911, det går desverre ikke så veldig fort, det blir litt som en mx-5 vs rx-7. ihvertfall ikke hvis du sammenligner med bilene til kameratene dine som du nevnte. En S4 er vel det som gir mest bang for the buck i forhold til hestekrefter og potensiale for trimming, og en e55 AMG er rask. Er en del gode forslag her, men hva med en RS4? Ligger en på finn til 350k med 380hk Ellers ville jeg for min egen del snust litt på wrx sti/evo/m3 kanskje, er mercedes fan selv men det blir fort så dyrt. Kom over en svart brabus til 270k med 424hk http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29130759 Den hadde kanskje jeg endt på Lenke til kommentar
thamule Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2011 Rå bilar, men blir nok for gammalt til å belåne disverre. Det same gjeld nok for Supraen. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Hva mener du med å belåne? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Ta opp lån på bilen tenker jeg Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Så hvilken bil blir det på deg;)? Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22579185 denne er tøff registret. men den har ikke penisforlenger faktoren til 911 eller boxter Lenke til kommentar
thamule Skrevet 23. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2011 Med belåne meiner eg som svart over, at eg vil ta opp lån med pant i bilen (trudde det heitte belåne) Og sånn i utgangspunktet så skal ikkje bilens alder + resterande nedbetalingstid overstige 10 år... Eg er egentlig fan av skyline, men den der synst eg var lite pen. Den hadde i tillegg rattet på feil side og er 10 år gammal. Så då hoppar eg over den Eg har egentlig bestemt meg for Dodge RAM SRT-10 . Så no ventar eg på at rette bilen skal dukke opp. Og så må eg komme meg heim før eg kan kjøpe. Er for tida i Aden-bukta. Og eg trudde det var her det var action, men det er jo helt texas i Oslo. Tragiske greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå