KongKebab Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Har prøvd en slik SRT-10, og jeg ble ikke akkurat imponert, hverken av aksellerasjon eller kjøreegenskaper. Så jeg ville -IKKE- anbefalt akkurat dét ihvertfall. Det eneste de bilene er godt for er en masse oppmerksomhet fra folk som tror de er heeeelt rå, men det igjen er jo kun fordi de syns de ser så tøffe ut og har lest det noe sted at de går som faaaen, og ikke selv prøvd en, for da hadde de jo funnet ut at det ikke er spesiellt rått allikevel... Skal du absolutt ha pickup, ville jeg helt klart heller gått for en F150 Lightning. 1 Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Kan jo tipse deg om : Porsche Boxter Kansje ikke annerkjent som heftig av enkelte, men det er de som ikke har råd til slikt og snakker som om de selv eier 10 stk. 911er og ikke aner hva en riktig bil er. Denne kan du forsikre for en billig penge , samt at den ikke taper seg noe serlig i pris hvis du tar vare på den. Vanvittig grom lyd i den 6 sylindrede boxtern. Ekstremt gode kjøreegenskaper på den. Rimelig service og deler. Skal du absolutt ha en blodharry pickup så se på "Lil Red Truck" eller Chevrolet S10 Syclone. Da vekker du oppsikt. SRT10 er bare en "Lil Red Truck" wannabe. Endret 12. juli 2011 av Glavalavala 3 Lenke til kommentar
thamule Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter, du vil ha en bil som er stor, som vekker mye oppmerksomhet, takler dårlige veier, går godt, er relativt ny, og er relativt rimelig (300-350k). Hvis en bil er rimelig og relativt ny, så går den ikke godt. Hvis den takler dårlige veier, så gir den sjelden mye oppmerksomhet. Og hvis bilen er stor og går godt, så klarer den ikke å ta svinger på en fornuftig måte uten å krenge, og gi en følelse av å seile på havet. Du er altså på jakt etter en bil som ikke finnes. Hvis du skal ha en morrobil, se på MX5, Elise, Fiat Barchetta, Opel Speedster og lignende biler, men disse har ikke plass til det du ønsker. Og hvorfor skal du ha en bil i norge som gjør 0-100 på 5 sekunder, når du skal kjøre på dårlige veier? Hvis du vil ha oppmerksomhet, kjøp en rosa toyota celica. Så sier du at WRX STI er harry med vingen..tja..for SRT-10 er ikke harry..neida Skal prøve å forklare kva eg er ute etter Motor Hehe, hadde dette vore enkelt så hadde eg ikkje gidda å laga ein slik tråd. Men faktum er at eg skal ha meg ein bil nummer 2. (eller 1) Og den skal vere heftig. Har kjørt med slapp bensinmotor på 140 hest lenge nok. Så det er eit absolutt krav. Har jo kompisar som har heftige bilar og min må jo selvølgelig gå litt fortare. (F.eks Audi S4 og MB E55 AMG) Slik er jo mannfolk. Så det er vel svar på kvifor eg skal ha ein bil som gjer 0-100 på 5 sekund. Vi har jo gode veiar og. Og opp i 100 (nesten) må eg uansett, enten veien er god eller dårlig. Ligger jo stort sett i rundt 80 uansett. I alle fall så lenge der er passering. Praktisk Plass vil eg og ha, for då kan bilen brukast litt meir. Reiser ofte på helgeturar og då hadde det vore greit å kunne brukt bilen. Samtidig må det vere litt praktisk å kunne bruke bilen i Bergen. Her er fartshumpar over alt, og i Sogn og Fjordane er det masse dårlig vei. Oppmerksomheit Til og med Bestemor Olga som skal levere tippe-kupongen skal heve augebrynet. Og det er nok vanskelig med ein Impreza wrx sti, viss ho ikkje ser den bakifrå då. Og bilen er selvfølgelig ikkje harry, men eg synst mange av dens eigarar har gjort den harry, og vinga er stor, kanskje litt for stor for ein slik bil. På ein ram synst eg faktisk den digre vinga er nesten diskrè. Eg tenner liksom ikkje slik på den bilen som på ein ram, eller ein bmw 5-serie. Eg synst rett og slett ikkje at den er fin. Det har jo med personlege preferansar å gjere. Eg vil aldri finne den perfekte bil. Dodgen går for eksempel ikkje an å bruke på vinterføre. Så eg må finne eit kompromiss. Og derfor slenger eg ut mine kriterier og ser kva folk klarar å lure fram. Og eg synst det har fungert heilt topp. Det har blitt foreslått mange bilar her, som eg aldri har tenkt på. Og det var poenget. Så langt ser det ut til at Dodgen fortsatt ledar. Og KongKebab, eg har hørt det motsatte, av mange. Eg seier ikkje at du ikkje snakkar sant, men eg trur den er heftig, for 0-100 på 5 sekund er heftig i Lotus Elise, då synst eg i alle fall det er heftig i ein diger pickup. Og den lyden då mann! Derimot har eg også hørt at kvaliteten er så som så, og delar og dekk svindyrt. @ Sebbur: Mustang er nok for dyrt. Kan alltids spare litt, slik at eg kan cashe ut ein 1967, men det tar ei stund å spare 100 tusen til. Endret 12. juli 2011 av thamule 1 Lenke til kommentar
thamule Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Kan jo tipse deg om : Porsche Boxter Kansje ikke annerkjent som heftig av enkelte, men det er de som ikke har råd til slikt og snakker som om de selv eier 10 stk. 911er og ikke aner hva en riktig bil er. Denne kan du forsikre for en billig penge , samt at den ikke taper seg noe serlig i pris hvis du tar vare på den. Vanvittig grom lyd i den 6 sylindrede boxtern. Ekstremt gode kjøreegenskaper på den. Rimelig service og deler. Skal du absolutt ha en blodharry pickup så se på "Lil Red Truck" eller Chevrolet S10 Syclone. Da vekker du oppsikt. SRT10 er bare en "Lil Red Truck" wannabe. Billig å ha? Det var nytt for meg. Overraskande rett og slett. Men den har virkelig wow-faktoren! Og den er nok god å kjøre, og har litt bagasjeplass. Eg har faktisk sett litt på boxsteren på finn. Porsche cabriolet er jo tøft! Men så er det dette med effekt då. Går nok ikkje så veldig, i alle fall ikkje rett fram. Mulig den går an å trimme, men det er jo ein heilt vanlig sugemotor, så det blir nok dyrt. Skal sjekke ut det siste du skriv her. Mulig srt-10 er ein wannabe, men går godt og vekker oppmerksomheit, det gjer den. Edit: Eit kjapt goolge og finn-søk fortalte meg at dette ikkje er lett å få tak i i Norge, og at dette er eldre bilar (?) Blir ikkje aktuelt for meg då. Men, tøft uansett. Og sikkert køyreeigenskapar som ei låvedør Endret 12. juli 2011 av thamule Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Boxtern er billig å ha p.g.a. lite feil og fornuftige priser på deler og service (autotuning.no). Sett in en tracker og du kan forsikre den for litt over 7000,- i året (full kasko) Mer enn nok motor for vanlige fartsglade folk og ja du kan trimme.(enkelt : innsug, eksos, elektronisk) Det er biler som vil ta den i aks , men ikke mange. Ta den ut på en svingete vei og du får en virkelig fantastisk opplevelse. Senker du den på riktig måte og setter på f.eks. 19" felger bak 265/285 30% ,235 foran så ligger den som støpt til asfalten. Med variabel diff sperre 20-80% på Boxteren så er aksen rimelig bra for en vanlig sjåfør. 220-240 livlige boxter HK som vil ut er en bra følelse og du vil nok sjelden føle at gasspådraget skulle vært større. Det er også en av de enkleste sportsbilene å selge. Eller som en en gang sa til kona som argument: Dette er ikke bare en bil det er en investering :-). Etter min mening er dette den bilen av alle biler du får desidert mest sportsbil og wowfølelse av for pengene. Jeg hadde en som jeg kjøpte og solgte for 350K(hadde den i 3 år 0,- tap bortstt fra litt kostnad på dekk etc.) De fleste trodde dette var en bil til over 1 mill. Gamle tanter kom med komplimanger og bimbodamer trodde det var en Ferrari. Ta å prøv en da vel. Da glemmer du fort SRT10en. Endret 12. juli 2011 av Glavalavala 3 Lenke til kommentar
thamule Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Det skal eg jammen ta å gjere! Kva med før eller etter 2005. Nokre råd der? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Siste Boxter er vel 2005. Etter det er det vel Cayman? husker ikke om navnbyttet var 2006 eller 2007. Cayman er noe dyrere. Du får spesialversjoner slik som denne : Boxter 2009 med over 300 HK. Men det er nok spesialbygg/overligger. Det er jo noe som er gøy med porsche også at du kan få godkjent en del mer en standard. Ikke kjøp eldre enn 2000. De før har svakere motor og litt småfeil. Ikke kjøp bil fra USA. Annet karosseri og noen rariteter. Uten å kjenne til markedet vil jeg tro at du kan finne en 2003-2005 Boxter som er dønn strøken til rundt 350.000,- Anbefaler deg å ha hardtopp i tillegg (2 typer der cayman look er penest syntes jeg) du blir litt lei soft cab. Jeg hadde hardtop på hele tiden da bilen blir mer bil med den syntes jeg. Knallbil å kjøre , du vil smile hver gang du åpner garasjen, om dama er sur spiller ingen rolle du har bilen :-) Endret 12. juli 2011 av Glavalavala 1 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Boxster har aldri sluttet å eksistere. Cayman er i praksis en Boxster med tak, og i senere utgaver med kraftigere motor. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 For eg ser at det skjer noko ved 2005. Boxster s 2003 har 260 hk, mens vanlig boxster 2005 har 240. Men igjen, Porsche vs motorsykkel, då blir det kanskje heller motorsykkel... Hmmm, vanskelig. Vil jo egentlig ha alt! Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Kom vel ny modell i -04, hvis jeg ikke husker feil (evnt. som -05-modell). Disse koster imidlertid fra 450.000. Den modellen som er aktuell for deg fikk en facelift i 2000/2001. Da fikk den også ny motor (2,7 istedet for 2,5). Det anbefales å gå for en oppdatert modell, da 2,5-literen verken er like sprek eller holdbar som 2,7-literen. Nå har jeg bare kjørt 2,5-literen med automat av de gamle, og det gir ingen voldsom opplevelse akselerasjonsmessig. Det er likevel en fantastisk bil å kjøre, og jeg kunne gjerne tenkt meg en. Har også kjørt en ny modell med 255 hester og PDK, og det var en helt annen opplevelse. Den gikk bra, så en S av forrige generasjon kan nok være en god løsning. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Takk for tipset. Ser for meg at det er ein bil som går greit ja. Går nok ikkje like godt som ram'en, men porschen går kanskje an å bruke på vinterføre og? Angåande trimming så trur eg ikkje det er mykje å hente Glavalavala for ein billig penge i desse bilane. Ein reknar vel ofte 500-1000 kroner per hestekrefter i trimming av ein sugemotor. Luftfilter og eksos gir nok meir lyd enn effekt. Men det blir nok absolutt ein "head turner" til tross for berre greit med effekt. Skal prøve å lage meg ei liste over bilar eg bør prøvekjøre. Og eg trur ting som Lotus Elise og Opel speedster blir for harbarka racing. Men Porschen her er nok ikkje så dum... Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Takk for tipset. Ser for meg at det er ein bil som går greit ja. Går nok ikkje like godt som ram'en, men porschen går kanskje an å bruke på vinterføre og? Angåande trimming så trur eg ikkje det er mykje å hente Glavalavala for ein billig penge i desse bilane. Ein reknar vel ofte 500-1000 kroner per hestekrefter i trimming av ein sugemotor. Luftfilter og eksos gir nok meir lyd enn effekt. Men det blir nok absolutt ein "head turner" til tross for berre greit med effekt. Skal prøve å lage meg ei liste over bilar eg bør prøvekjøre. Og eg trur ting som Lotus Elise og Opel speedster blir for harbarka racing. Men Porschen her er nok ikkje så dum... Vel er ikke så dyrt som man skulle tro syntes jeg da. Du får jo ikke mengder med HK ekstra men noe bedre momentkurver osv. nok til å merke forskjell, men om det er verdt det er opp til hver og en. Se her : http://www.fvd.de/no/no/Porsche-0/Boxster_987-16-42/-/2005/group/show/VID_3393-VCD_45473583-gid_34-sort_4-display_5/Tuning_kits.html ca 8500 fra 240 hk til 253 hk ikke så værst spør du meg. Bilen tåler det også. :-) Hørte forresten via andre at Porsche hadde planer om en Boxter med innsprøyt og turbo, men droppet det da ingen 911 ville holde følge. Boxter er liksom litt konebilen vet du. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Fant ein på finn. Boxster S 2003 modell, 3.2 liter, 260 hest. 359 tusen. Ikkje dumt det altså. Ivertfall ikkje til konebil å vere Slenger inn eit par bilder av interessante bilar. Det er nok dei 3 øverste som stør høgst på lista. BMW, Porsche og Dodge. Porsche Boxster S. 260 hk Dodge ram srt-10 500hk BMW 530 dat 218 hk Lotus Elise med ein eller anna motor Opel Speedster (turbo?) Honda S2000 BMW Z4 2.5 218 hk Mazda MX5 mazdaspeed 200ish hk Subaru Impreza WRX STI 260hk? Eller så blir pengane brukt på ein slik ein i staden for. Og det har eg faktisk bruk for. Kawasaki Z750 Endret 12. juli 2011 av thamule Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Har du sett på import av BMW fra Tyskland? Lenke til kommentar
thamule Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Nja. Har vore inne på Tyskland.org. Brukte importkalkulatoren og nokre linkar til å finne tyske bruktbilsider. Men detta var for ei stund tilbake. Og då rekna eg på 520d, no er det kun 530d stasjonsvogn som er aktuelt. Med M-tech. Kan sikkert spare litt, men det er jo voldsomt med styr. Endret 12. juli 2011 av thamule Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Fattern har tatt inn to biler fra Tyskland nå. Ut ifra det han forteller, virker det ikke som at det er spesielt mye stress. Du har jo firmaer som henter bilen og ordner det meste av papirarbeidet for deg. www.mobile.de er vel der han hentet den ene fra. Den ene 5ern han hentet i 2009, regner han med å kunne få solgt med minimalt tap nå til høsten. Og hvorfor 'd' og ikke 'i'? Lenke til kommentar
thamule Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Diesel slår bensin på alle målingar utenom 0-100. Der er den eit par tideler treigare. Men kor ofte står ein helt stille og skal akkurat til 100? Lettare å selge bilen igjen. Diesel er blitt veldig populært i Norge. Spesielt på desse bilane. Og diesel med automatgir på denne bilen trur eg er super kombo. Kan jo velge å gire manuelt om ein vil det og. Føler automat passar den motoren best. Eg likar dieselbil. Den har turbo og er dermed enkel å trimme til nesten 300 hestar. Mykje dyrare og vanskeligare å trimme ein sugebensinar. Og trimma er i alle fall dieselen å foretrekke. Då er den sikkert kjappare ifrå 0-100 og. Men er nok absolutt mulig å importere ja. Må nok berre sette meg 100% inn i det. Men ei anna ulempe er at det er vanskeligare å få med seg ein bilkompetent kjenning til Tyskland enn til Oslo eller Kristiansand f.eks. Men det skal absolutt vurderast. Endret 12. juli 2011 av thamule Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Nja. Har vore inne på Tyskland.org. Brukte importkalkulatoren og nokre linkar til å finne tyske bruktbilsider. Gå på Mobile24.no, så regner den ut den ferdige norske prisen på alt på Mobile.de for deg. For øvrig syns jeg 530d er ganske gjennomsnittlig og dølt sammenlignet med f.eks. SRT-10n eller Lotus og dens like. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Nja. Har vore inne på Tyskland.org. Brukte importkalkulatoren og nokre linkar til å finne tyske bruktbilsider. Gå på Mobile24.no, så regner den ut den ferdige norske prisen på alt på Mobile.de for deg. For øvrig syns jeg 530d er ganske gjennomsnittlig og dølt sammenlignet med f.eks. SRT-10n eller Lotus og dens like. Takk for tipset og forøvrig einig med deg. BMW'en blir litt slapp i forhold... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå