Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer heftig bil nummer 2. Tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville du ikkje heller valgt ram srt-10?

Kan jo trimme desse til ca 500 hest og, men var ein "heime" som hadde(har den kanskje endå) ein slik. Tøff bil, men eg føler at ein ram er tøffare. Så for min del blir det:

Dodge ram srt-10 > Ford F150 lightning

Dodgen har vel dessuten eit mykje meir sportslig oppsett på understell? Den fekk jo masse skryt i autofil i alle fall. Har ikkje hørt noko om at Forden skal vere like bra, men eg har uansett ikkje hørt mykje om Forden.

Endret av thamule
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dodgen har vel dessuten eit mykje meir sportslig oppsett på understell? Den fekk jo masse skryt i autofil i alle fall.

Hvilken bil fikk ikke mye skryt av Autofil?

En Honda S2000 kan jo også være aktuelt. Nå er riktignok alle som ligger på Finn gamle, men det er ikke noe problem å få noen til å hente en fra Tyskland/USA. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har jo et vesentlig lavere tygndepunkt på Ford´en da ;)

Dessuten er det jo denne som mistet tittelen som den råeste pick-up´en til Dodge´n, så en 2. plass er jo ikke så nedtur sånn sett :)

Godt poeng. Burde kanskje prøvd begge og sammenligna. Men eg synst likevel Dodgen slår Forden lett på wow-faktor.

Hvilken bil fikk ikke mye skryt av Autofil?

En Honda S2000 kan jo også være aktuelt. Nå er riktignok alle som ligger på Finn gamle, men det er ikke noe problem å få noen til å hente en fra Tyskland/USA. :)

Greit, dei fleste bilane fekk mykje skryt på Autofil, men Tommy Rustad var meeeget imponert, og han må jo ha litt peiling.

Men S2000 ja. Snasen bil. Redd den kanskje er litt lav? Disverre så fungerer lave bilar dårlig i denne delen av landet.

Hva med en Supra Turbo på norske skilter eller en Celica GT4 ?

Blir litt eldre enn 2004, men du får en rÅÅ bil :)

Blir nok for dyrt og gammalt. Supra er jo fantastisk tøft. Men som sagt, blir nok for gammalt. I alle fall viss eg skal ta pant i bilen. Kanskje eit forbrukslån kan vere løysinga, for Supra er jo "fast and the furious tøft" :love:

Lenke til kommentar

Impreza gt turbo er også ganske bøs, men de har noen syke forsikringspriser sist jeg sjekka.

Hva med en eldre Porsche 911? Gamle targaen eller 993 (?) er ganske fete.

...og (her kjem utfordringa) som ikkje er eldre enn 2004/2005. Om bilen blir dyrare enn 150 tusen så må den belånast, og kan derfor ikkje vere eldre enn det.

;)

Lenke til kommentar

Det er vel en original Mazdaspeed turbomotor, som er tunet litt med den "Big Enchilada"-pakken som nevnes i posten, som inkluderer en hel del småtteri, og som sammen tar effekten opp til ca. 225 hk.

Edit: En original Mazdaspeed MX-5 Miata har 180 hk.

Endret av OML
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel en original Mazdaspeed turbomotor, som er tunet litt med den "Big Enchilada"-pakken som nevnes i posten, som inkluderer en hel del småtteri, og som sammen tar effekten opp til ca. 225 hk.

Edit: En original Mazdaspeed MX-5 Miata har 180 hk.

Aha. Ok. Jammen det er jo "ok" trimming. Værre om motoren er bytta liksom. Men 225 hestekrefter får nok Mazdaen til å flytte på seg ja. Synst kanskje det er ein litt feminin bil. Blir ikkje så gromt som 8.3 liter v10, men med tanke på køyreeigenskapar så er nok dette ein kjempe morro bil.

Ser ikkje noko poeng i å kjøpe amerikanar med slapp automatkasse og 300 hest når eg kan få amerikanar med 6-trinns manuell og 500 hest til nesten same pris.

Men absolutt ein fin bil å sjå til. :yes:

Hummer med 230 hest? Nei, det går nok ikkje så voldsomt godt trur eg, men oppmerksomheit får eg nok med ein slik ein ja...

Endret av thamule
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter, du vil ha en bil som er stor, som vekker mye oppmerksomhet, takler dårlige veier, går godt, er relativt ny, og er relativt rimelig (300-350k).

Hvis en bil er rimelig og relativt ny, så går den ikke godt. Hvis den takler dårlige veier, så gir den sjelden mye oppmerksomhet.

Og hvis bilen er stor og går godt, så klarer den ikke å ta svinger på en fornuftig måte uten å krenge, og gi en følelse av å seile på havet.

Du er altså på jakt etter en bil som ikke finnes.

Hvis du skal ha en morrobil, se på MX5, Elise, Fiat Barchetta, Opel Speedster og lignende biler, men disse har ikke plass til det du ønsker.

Og hvorfor skal du ha en bil i norge som gjør 0-100 på 5 sekunder, når du skal kjøre på dårlige veier? Hvis du vil ha oppmerksomhet, kjøp en rosa toyota celica.

Så sier du at WRX STI er harry med vingen..tja..for SRT-10 er ikke harry..neida ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...