Left Blank Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Jeg har et rart problem angående hva jeg kan få av bredbånd. Jeg har telenor ADSL både i leiligheten min og hos foreldrene mine. Hos foreledrene har vi 12 mbit og hjemme hos meg har jeg 5mbit. Jeg sjekket kapaks hos telenor og til min forundring så er linjelengden til foreldrene mine lengre enn den til leiligheten min, men fortsatt kan jeg ikke få 12mbit i leiligheten? (4073 meter og 3159 meter). Hvorfor er det slik, er det ikke rart? En annen ting er også at jeg sjekker canaldigital.no hvor jeg putter in addressen min, men så forandrer den det jeg skrev inn til et lignende veinavn, og sier at "ja jeg kan få bredbånd levert!" men det er feil addresse. Var halvveis ut i bestillingen før jeg merket at det var feil gate :/ Hvordan kan jeg sjekke min ordentlige gate? Når jeg bruker bredbandsguiden.no så kommer det en teknisk feil og de finner ikke sentralinfo, og jeg skulle gjerne sett hvilke tilbud jeg har rundt her. Takk for alle tips. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Når det gjelder ADSL spørsmålet ditt så kan grunnen være dårlige kabler. Hva sier kapaks om tråddiameteren? 0,4 og lavere + lang lengde +diverse andre faktorer er avgjørene for hastigheten du kan få. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Er desverre ingen info om diameter :/ Men takk. Hva tror dere hadde skjedd om jeg hadde logget på i leiligheten med mine foreldres adsl konto? Siden jeg er vist som bruker og slikt så antar jeg det ikke er noe ulovlig? Men kanskje noen tekniske problemer kan oppstå? Jeg tenker kanskje jeg kan få høyere hastighet:P Endret 10. juli 2011 av b3ta Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Er desverre ingen info om diameter :/ Men takk. Hva tror dere hadde skjedd om jeg hadde logget på i leiligheten med mine foreldres adsl konto? Siden jeg er vist som bruker og slikt så antar jeg det ikke er noe ulovlig? Men kanskje noen tekniske problemer kan oppstå? Jeg tenker kanskje jeg kan få høyere hastighet:P Søk foreksempel på "Digital Ethernet", så vil du få diameter Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 Aha. 0.6 mm på begge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå