Gå til innhold

oppstart problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har vankeligheter med å får pc'en til å starte. Når jeg trykker inn startknappen går alt som normalt, helt til alt går i stå, og det virker som om det kommer en pipelyd.

Jeg har en vifte hvor jeg kan stille inn rpm, og når jeg setter den på maks så starter den som normalt. Men det er bare i det siste at dette har skjedd, før starta den men den minste rpm hastigheten.

Kan det være at det blir for varmt, eller begynner kanskje maskinen å ta litt på alderen?

---------------------

AMD 1,40 GHz

MSI MS-6380 hovedkort

768Mb DDR-SDRAM

Thermaltake vifte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når  jeg trykker inn startknappen går alt som normalt, helt til alt går i stå

Hvor lang tid snakker du om her ?

og det virker som om det kommer en pipelyd.

Er det, eller er det ikke en pipelyd ? - Hvordan vil du beskrive denne lyden ?

Jeg har en vifte hvor jeg kan stille inn rpm, og når jeg setter den på maks så starter den som normalt. Men det er bare i det siste at dette har skjedd, før starta den men den minste rpm hastigheten.

Kan det være at det blir for varmt, eller begynner kanskje maskinen å ta litt på alderen?

Hmmmm.... Det kan hørest ut som et temperaturproblem. Har du sjekket om det er noe særlig med "hybelkaniner" og støv inne i kabinettet ? I så fall vil en rengjøring kunne hjelpe.

Det er nok ikke noe aldersproblem.....

Lenke til kommentar

ja var vel litt dårlig formulert det jeg skrev.

Det er ikke noe høy pipelyd, men men du hører den godt.

Når jeg trykkr inn knappen så er det bare viftene som starter, men maskinene jobber slik at det kommer noe opp på skjermen.

Men hvorfor skjer dette ikke når jeg øker rpm på vifta, det har fungert før, med lav rpm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...