Gå til innhold

Klare Forsvarets 3000 meter-krav på 2 1/2 måned?

Anbefalte innlegg

Avtjener for øyeblikket i førstegangstjenesten i Sjøforsvaret, dimmer i slutten av september. På rekruttskolen løp jeg 3000-meteren på 14:20. Sjøforsvaret er jo ikke akkurat den mest fysisk aktive våpengrenen, så det har ikke blitt så mye trening som jeg hadde håpet på her i militæret, og jeg tror ikke jeg løper så mye fortere nå enn jeg gjorde da. Nå har jeg bestemt meg for å ta litt tak i meg selv, og legge meg i trening så jeg klarer minstekravene ved dimmetestene. Styrketestene skal jeg nok klare, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal trene for å løpe fortere... Noen som har gode forslag til et 2-måneders treningsprogram jeg kan følge for å øke utholdenheten og løpe fortere? For ordens skyld, 3000 meter-kravet ligger på 14 minutter for gutter, alt under det ser jeg på som en personlig seier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale å løpe tre ganger i uken, hvor to av øktene er intervalltrening og en er litt lengre langkjør (60+ minutter). Som brukeren over meg sa, 4x4 er fint, men det er og kjekt med variasjon, så du kan gjerne trene litt pyramideintervall, bakkeintervall osv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...