Kjeven Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Avtjener for øyeblikket i førstegangstjenesten i Sjøforsvaret, dimmer i slutten av september. På rekruttskolen løp jeg 3000-meteren på 14:20. Sjøforsvaret er jo ikke akkurat den mest fysisk aktive våpengrenen, så det har ikke blitt så mye trening som jeg hadde håpet på her i militæret, og jeg tror ikke jeg løper så mye fortere nå enn jeg gjorde da. Nå har jeg bestemt meg for å ta litt tak i meg selv, og legge meg i trening så jeg klarer minstekravene ved dimmetestene. Styrketestene skal jeg nok klare, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal trene for å løpe fortere... Noen som har gode forslag til et 2-måneders treningsprogram jeg kan følge for å øke utholdenheten og løpe fortere? For ordens skyld, 3000 meter-kravet ligger på 14 minutter for gutter, alt under det ser jeg på som en personlig seier. Lenke til kommentar
Ashley Young Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Det er bevist at intervaller gir de beste resultatene når det kommer til utholdenhet. 4x4 er fint. Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Jeg vil anbefale å løpe tre ganger i uken, hvor to av øktene er intervalltrening og en er litt lengre langkjør (60+ minutter). Som brukeren over meg sa, 4x4 er fint, men det er og kjekt med variasjon, så du kan gjerne trene litt pyramideintervall, bakkeintervall osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå