Gå til innhold

Trenger litt hjelp med tv signaler fra CD

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en blokkleilighet som har kabeltv fra canal digital. Jeg har en tv stående i stuen med en helt standard dekoder. Jeg har nå fått meg en ekstra tv som jeg tenkte å ha på soverommet. Det eneste problemet er at dette rommet er nokså langt fra der inntaket for kabeltven er plassert. Hvordan muligheter har jeg hvis jeg ønsker å kunne få inn noen kanaler på tv en på soverommet? Før jeg fikk dekoderen fra CD så kunne jeg se på de fleste kanalene uten hd fra ett analogt uttakk som er på samme plassen som uttakket for dekoderen. Er det noen muligheter for å kunne bruke disse signalene på den andre Tv slik at jeg ikke trenger en ekstra mottakker, og er det f eks mulig å bruke noe for å få disse signalene trådløse?

Regner med at det ikke vil fungere med en vanlig bordantenne for å få inn noen signaler, men spør om det er mulig bare for å få bekreftet eller avkreftet dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man ikke bruker dekoder er det analoge signaler man ser på. Kan brukes på ennhver TV med analog tuner.

Det er ikke mulig å gjøre dette trådløst, du må strekke en kabel.

Alternativt kan man muligens bruke bordantenne, men da må man ha en TV med digital tuner (av rett type) og kjøpe abonnement fra Riks-TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...