magnkra Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Hei! Trenger hjelp til å sette opp eget hjemmenettverk og dermed også koble meg til nettet via det. Leier en sokkel og vil koble opp nyinnkjøpt D-Link DIR615. Hittil har jeg koblet meg til internett via min leietagers router, men den står i annen etasje. Jeg tenkte jeg kunne koble til egen router i telenoruttaket her nede isteden, og bruke nettet via den isteden. Men jeg har prøvd diverse i innstillinger men får ikke koblet til ruteren eller nettet skikkelig:/ har aldri gjort det før så er mye betegnelser jeg ikke forstår. Den medfølgende installasjons- cd-romen ber meg skru av nettverks adapteren, vet ikke helt om jeg gjorde dette, men jeg prøvde like vel å konfigurere manuelt med http:\\192.168.0.1 i nettleseren. Men her så stopper det ganske fort opp da jeg ikke egentlig vet hva de forskjellige betegnelsene og valgene betyr:/ Trenger hjelp til å sette opp eget hjemmenettverk og dermed også koble meg til nettet via det. Kunne noen hjulpet meg med det, eller henvist meg til en guide? mvh. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Du burde ikke ha router på router. Har huset en router så holder det med at du kobler på en switch der og evt en AP om du vil ha trådløst. / tilnød bruke den du har nå om du kan slå av routing på den. Lenke til kommentar
magnkra Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 Du burde ikke ha router på router. Har huset en router så holder det med at du kobler på en switch der og evt en AP om du vil ha trådløst. / tilnød bruke den du har nå om du kan slå av routing på den. ok, for jeg har jo tenkt å bruke routeren i min nye leilighet om 1 mnd, derfor kjøpte jeg det. HVordan skrer jeg av "router delen", og hvordan skal jeg da sette den opp`? Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 http://apttech.wordpress.com/2009/09/29/how-to-connect-a-dlink-dir515-wireless-to-another-router-to-use-as-an-access-point/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå