Gå til innhold

Spania & alkohol/røyk i 2011

Anbefalte innlegg

Hei!

Om akkurat en uke sitter jeg nede på stranda i Cala d'Or på Mallorca, Spania.

Jeg lurer da på priser, når det gjelder alkohol og sigaretter. Og hvordan det står til med mindreårige som skal ha tak i dette. :whistle:

Hvordan er prisene når det gjelder å sammenligne barer/restauranter og butikkene?

Tusen takk på forhånd, kom gjerne med all informasjon dere sitter på når det gjelder alkohol og sigg på Mallorca, Spania! : )

GOD SOMMER!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørt det er strenge lover når det gjelder røyking i Spania nå.

Er det slik at det er ulovlig å røyke på alle offentlige steder og i gågater osv? Syntes jeg leste det ett sted, og i såfall er dette helt sinnsykt.

Lenke til kommentar

Veit ikkje spansk praksis i dag - nokre år sidan eg har vore i landet - men etter lovverket er det nett like strenge regler i Spania som i Noreg i dag, både kva gjeld alder for kjøp av tobakk og for kor han kan nyttast. EU har tala! Veit og regelverket fekk ei ny skjerping 1. juli.

• Liker 1
Lenke til kommentar

i butikken koster en litersflaske med pils cirka en Euro mens det koster 3-5 Euro på bar litt avhengig av hvor du går. sigg har jeg ikke kjøpt så mye av der nede da jeg pleier å kjøpe taxfree på vei ned men husker jeg ikke helt feil ligger det på litt under 4 Euro for en 20-pakning. det gjorde det iallefall sist jeg kjøpte for et par år siden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takker for svar, endelig en som svarte nøyaktig på det jeg spurte om! ::new_woot:

5,5 x (f.eks) 5 euro = 27,5 norske kroner. :dribble:

God sommer!

- MEN FLERE SOM VET NOE OM... røykeloven i Spania? :) Er jo viktig å vite litt, er ikke keen på å bli klagd på eller hanka inn av spansk snut pga. røyking av sigaretter. hØhØ!

Endret av Migla
Lenke til kommentar

Var nettopp på Magaluf i Mallorca. Ingen som slo ned på røyking der. Omtrent alle jeg så gikk og røykte i gatene osv. Kun barer og restauranter - og andre steder innendørs - du ikke får røyke. En 20-pakning kosta 3-4 Euro, og i Magaluf skal prisene visstnok være høyere enn ellers, men det har jeg ikke noe referanser til. Aldersgrensene var det ingen som brydde seg om. Hva drikken koster husker jeg ikke helt, men en Bacardi Breezer kosta vel 1.75 Euro, altså ca 14 kroner, til sammenligning med 39 kroner, som de koster her i Norge :)

Nå spørs det bare om dette gjelder ellers i Mallorca!

Edit: skrivefeiler

Endret av janovi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...