Migla Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Hei! Om akkurat en uke sitter jeg nede på stranda i Cala d'Or på Mallorca, Spania. Jeg lurer da på priser, når det gjelder alkohol og sigaretter. Og hvordan det står til med mindreårige som skal ha tak i dette. Hvordan er prisene når det gjelder å sammenligne barer/restauranter og butikkene? Tusen takk på forhånd, kom gjerne med all informasjon dere sitter på når det gjelder alkohol og sigg på Mallorca, Spania! : ) GOD SOMMER!! Lenke til kommentar
William_S Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Aldersgrenser i Syden er noe som bare star pa et papir og blir ikke praktisert i saerlig grad. Lenke til kommentar
Migla Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 Det har jeg erfart.. men jeg har aldri vært i Spania. Tror egentlig ikke at det er noe særlig forskjell når det kommer til Spania, men vil bare finne det ut før jeg drar evt. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Jeg blir overrasket hvis du får problemer... Lenke til kommentar
Migla Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg blir overrasket hvis du får problemer... Forresten, noen som har vært i Cala d'Or? Lenke til kommentar
Migla Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Hørt det er strenge lover når det gjelder røyking i Spania nå. Er det slik at det er ulovlig å røyke på alle offentlige steder og i gågater osv? Syntes jeg leste det ett sted, og i såfall er dette helt sinnsykt. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Veit ikkje spansk praksis i dag - nokre år sidan eg har vore i landet - men etter lovverket er det nett like strenge regler i Spania som i Noreg i dag, både kva gjeld alder for kjøp av tobakk og for kor han kan nyttast. EU har tala! Veit og regelverket fekk ei ny skjerping 1. juli. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 i butikken koster en litersflaske med pils cirka en Euro mens det koster 3-5 Euro på bar litt avhengig av hvor du går. sigg har jeg ikke kjøpt så mye av der nede da jeg pleier å kjøpe taxfree på vei ned men husker jeg ikke helt feil ligger det på litt under 4 Euro for en 20-pakning. det gjorde det iallefall sist jeg kjøpte for et par år siden. 2 Lenke til kommentar
Migla Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Takker for svar, endelig en som svarte nøyaktig på det jeg spurte om! : 5,5 x (f.eks) 5 euro = 27,5 norske kroner. God sommer! - MEN FLERE SOM VET NOE OM... røykeloven i Spania? Er jo viktig å vite litt, er ikke keen på å bli klagd på eller hanka inn av spansk snut pga. røyking av sigaretter. hØhØ! Endret 14. juli 2011 av Migla Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 skulle noen klage på deg så blir ikke det noe problem så lenge du retter deg etter det folk klager på (iallefall så lenge klagen er berettiget). Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Var nettopp på Magaluf i Mallorca. Ingen som slo ned på røyking der. Omtrent alle jeg så gikk og røykte i gatene osv. Kun barer og restauranter - og andre steder innendørs - du ikke får røyke. En 20-pakning kosta 3-4 Euro, og i Magaluf skal prisene visstnok være høyere enn ellers, men det har jeg ikke noe referanser til. Aldersgrensene var det ingen som brydde seg om. Hva drikken koster husker jeg ikke helt, men en Bacardi Breezer kosta vel 1.75 Euro, altså ca 14 kroner, til sammenligning med 39 kroner, som de koster her i Norge Nå spørs det bare om dette gjelder ellers i Mallorca! Edit: skrivefeiler Endret 14. juli 2011 av janovi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå