azidG Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg har et Creative Inspire 5.1 5300 surround anlegg og nylig kjøpte jeg en stasjonær DVD-spiller (Kiss DP-450). Så lurte jeg på om det kunne være mulig å koble surround-anlegget til denne spilleren for å nyte 5.1-lyd i stedet for den middelmådige stereo'en fra TV? Bak på DVD-spilleren er det av lydutganger digital koaksial / optisk og standard stereo-utgang, men på forsterkeren til inspire-anlegget er det jo tre mini-jack innganger. Finnes det noen overganger av noe slag eller muligheter for å bruke dette anlegget? Om det ikke er mulig å få 5.1 lyd, så i hvertfall lyd i alle høyttalerene og ikke minst sub'en! Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hvis dette skal være mulig må i så fall creative ha laget en spesialkabel til formålet, noe jeg tviler sterkt på. Lenke til kommentar
azidG Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Hmm, så det finnes ikke noe RCA/optisk til 3x mini-jack kabel eller noe? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Digital utgang fra DVD må jo kobles til en digital inngang, nytter ikke å mikke til overganger for analoge inganger. Finnes sikkert lydkort med digital inngang og Dolby Digital / DTS decoder. Lenke til kommentar
azidG Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Digital utgang fra DVD må jo kobles til en digital inngang, nytter ikke å mikke til overganger for analoge inganger. Finnes sikkert lydkort med digital inngang og Dolby Digital / DTS decoder. Ja, har audigy lydkort jeg. men skulle gjerne ikke gå gjennom PCen dah.. Edit: Men ja kanskje, hadde faktisk ikke tenkt på det Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 har du spdif in så går det vel bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå