Gå til innhold

ny mobil.. valg hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har veldig behov for en ny mobil, da den eg har no ikke fungerer skikkelig.(batteri lader bare til 30 min og er SYKT treig) (Samsung Galaxy Spica)

hva foreslår dere at eg skaffer meg?

Venter på at noen skal komme å svare iPhone 4 nå uten å spørre deg på hva du skal bruke en mobiltelefon til. Eller på hva som er viktig for deg på en mobiltelefon.

Vil du ha en mobiltelefon som er lynkjapp, ikke for stor, som har verdens råeste skjerm,som er verdens kraftigste mobil, som har Android 2.3.3 (snart Android 2.3.4), meget bra kvalitet under 1080p filmopptak og meget bra kamera. Så er jo Samsung Galaxy S II en perfekt mobiltelefon.

Men hvis du vil at alt skal være helt basic hvor du ikke trenger å forandre på noe som helst, hvor du ikke trenger å bry deg om å sette opp telefonen etter ditt behov, og hvor funksjoner og valgmuligheter ikke er det viktigste for deg, så er jo kanskje en iPhone 4 et valg for deg.

Men dette er 2 eksempler på hva du kan velge. Men du burde også skrive ned hvilke krav du setter til en ny mobil.

For da kan vi hjelpe deg mye bedre.

EDIT: Denne tråden skal egentlig være plassert her.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

rask, passer i lommen, kraftig, har Android OS, bra kamera (kan filme), ringeknapp og lang oppe tid.

pris spiller nesten ingen rolle 0-7k

oppdaget at den var feilplassert etter den var postet så om en Administrator gidder å flytte den hadde det vert fintinnocent.gif

Endret av stelar7
Lenke til kommentar

rask, passer i lommen, kraftig, har Android OS, bra kamera (kan filme), ringeknapp og lang oppe tid.

oppdaget at den var feilplassert etter den var postet så om en Administrator gidder å flytte den hadde det vert fintinnocent.gif

Ok, med dette så utelukker vi iPhone 4 som jeg nevnte da.

Samsung Galaxy S II har en relativt stor skjerm på 4.3 tommer. Men på grunn av at skjermen blir meget bra utnyttet i fronten, og fordi telefonen kun er 8.49mm tykk, så er det ingen problemer å få telefonen ned i noen lommer. Selv jeg har en bukse med småe lommer og selv der passer min Galaxy S II ganske bra.

Og du sier kraftig, bra kamera. Dette er Samsung Galaxy S II veldig bra på.

Så sa du lang oppe tid. Vel, det er sånn att og fram på hva folk mener om batteritiden til Galaxy S II. Noen får veldig dårlig batteritid og noen får veldig bra batteritid. Så det kommer i hovedsak på hva du installerer og på hvor mange programmer du har til å auto oppdatere (som Facebook og e-post f.eks).

Og Android 2.3.3 og tidligere versjoner har også en bug som gjør at Android OS'et trekker mere strøm enn det den egentlig skal gjøre. Så uansett hvilken Android telefon du velger, så kommer du deg ikke unna den bug'en før disse mobilene får Android 2.3.4.

Samsung Galaxy S II har nå fått Android 2.3.4 (ikke offisielt enda). Men har ikke testet det enda så kan ikke si noe på om den bug'en der er fikset.

Men uansett, du får en enormt bra mobil uansett om du går for en Samsung Galaxy S II.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S II har en relativt stor skjerm på 4.3 tommer. Men på grunn av at skjermen blir meget bra utnyttet i fronten, og fordi telefonen kun er 8.49mm tykk, så er det ingen problemer å få telefonen ned i noen lommer. Selv jeg har en bukse med småe lommer og selv der passer min Galaxy S II ganske bra.

Så sa du lang oppe tid. Vel, det er sånn att og fram på hva folk mener om batteritiden til Galaxy S II. Noen får veldig dårlig batteritid og noen får veldig bra batteritid. Så det kommer i hovedsak på hva du installerer og på hvor mange programmer du har til å auto oppdatere (som Facebook og e-post f.eks).

Og Android 2.3.3 og tidligere versjoner har også en bug som gjør at Android OS'et trekker mere strøm enn det den egentlig skal gjøre. Så uansett hvilken Android telefon du velger, så kommer du deg ikke unna den bug'en før disse mobilene får Android 2.3.4.

Samsung Galaxy S II har nå fått Android 2.3.4 (ikke offisielt enda). Men har ikke testet det enda så kan ikke si noe på om den bug'en der er fikset.

Men uansett, du får en enormt bra mobil uansett om du går for en Samsung Galaxy S II.

den virker knall, men den mangler ringeknappen hmm.gif

jobber du som selger eller noe? (elkjøp/komplett/spaceworld)

EDIT: skal se på den i butikken senere :D

Endret av stelar7
Lenke til kommentar

den virker knall, men den mangler ringeknappen hmm.gif

jobber du som selger eller noe? (elkjøp/komplett/spaceworld)

EDIT: skal se på den i butikken senere :D

Jeg er ingen selger nå nei. Jobber på en bensinstasjon jeg hehe.

Jeg er bare god i å forklare for det meste. Og jeg er også en person som setter seg veldig mye inn i alt som har med data, mobiltelefoner, TV'er og slike ting å gjøre. Så jeg er oppdatert på det meste hele tiden.

Og hva mener du egentlig med ringeknappen?

Når du skal ringe, så trykker du bare på den grønne knappen i telefon programmet etter at du har slått inn det nummeret du skal ringe.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ingen selger nå nei. Jobber på en bensinstasjon jeg hehe.

Jeg er bare god i å forklare for det meste. Og jeg er også en person som setter seg veldig mye inn i alt som har med data, mobiltelefoner, TV'er og slike ting å gjøre. Så jeg er oppdatert på det meste hele tiden.

Og hva mener du egentlig med ringeknappen?

Når du skal ringe, så trykker du bare på den grønne knappen i telefon programmet etter at du har slått inn det nummeret du skal ringe.

dette viser vel bra hva eg mener...

post-214566-0-50318500-1310305449_thumb.png

Lenke til kommentar

Hvorfor er den knappen et must? Du må likevel låse opp skjermlåsen for å bruke knappen, så det er vel samme om den er fysisk knapp eller touchknapp?

Er ikke et must, men er en fin funksjon å ha så eg ikke svarer mens den ligger i lomma osv.

(trenger ikke å låse opp skjermen får å svare telefoneninv_biggrin.gif)

Lenke til kommentar

Du svarer ikke telefonen mens den ligger i lommen siden du har på tastelås/skjermlås :<

See my confusion here? Iallefall med sgs2en min. Om noen ringer må du gli en slider over skjermen for å svare, ingen fare for at den svares ved feiltakelse i lomma.

Lenke til kommentar

See my confusion here? Iallefall med sgs2en min. Om noen ringer må du gli en slider over skjermen for å svare, ingen fare for at den svares ved feiltakelse i lomma.

akkuratt det eg mener!

stoffet i buksen drar slideren xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...