zerosixzero Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Kven dreit på draget egentleg? Var det nokon i denne tråden som påsto at det ikkje var manipulert eller redigert? Poenget mitt er at alt dei gjorde er mogleg utan manipulering ved å bruke mange forsøk. Som i videoen under. http://www.youtube.com/watch?v=iQ-Nw8RAn_U Var ikkje meiningen å irritere deg, men gloating på den måten når ingen har påstått noko anna er eg ikkje noko fan av. Tror nok at også denne videoen er trikset litt med i redigeringsprogrammet og ikke kun gjort ved flere tagninger. Mye av bevegelsene i begge videoer strider litt med naturlige bevegelser. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Ja.. dere dreit jo på draget, dere mente dette ikke var redigert. hahaha uhm vet du i det hele tatt hva redigering betyr? så fort man har klippet i en video/film man har, så er den redigert;) Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Folk skal gjøre sånne ting så jævla vansklig. 2 opptak: ett hvor personen hiver gjenstanden MOT der den skal alndet, her bommer du nok. ett klipp hvor du har en person som hiver samme gjennstand ned der den skal lande. post produksjon: Masker bort personen som hiver objekte i opptak 2 og miks og triks for at det skal bli en fin flyt i filmen. Nå gadd ikke jeg å skrive en veldig detaljert forklaring, men alle redigerings programmer som kan maskere bort deler av klippet (Nuke eller After Effects, vet ikke med sony vegas) burde klare dette lett. Alt ligger i selve opptaket og hvordan du gjør det der. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Ja.. dere dreit jo på draget, dere mente dette ikke var redigert. hahaha uhm vet du i det hele tatt hva redigering betyr? så fort man har klippet i en video/film man har, så er den redigert;) Jeg vil tilogmed påstå at du redigerer i det du velger når du skal starte og stoppe kameraet... Men! Det jeg tipper de har gjort mye er å ta ting i flere klipp. Ett der han kaster gjennstanden mot stedet der den skal treffe, og en der de kaster den fra et annet lettere sted for å faktisk treffe... Også finner de stedet der gjennstanden er på samme sted i luften, og klipper sammen. Men tror ikke det er gjort noe spesialeffekter annet enn kanskje en maske eller to, som han over meg skriver. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Men! Det jeg tipper de har gjort mye er å ta ting i flere klipp. Ett der han kaster gjennstanden mot stedet der den skal treffe, og en der de kaster den fra et annet lettere sted for å faktisk treffe... Også finner de stedet der gjennstanden er på samme sted i luften, og klipper sammen. Men tror ikke det er gjort noe spesialeffekter annet enn kanskje en maske eller to, som han over meg skriver. De "jukser" også flere ganger ved å la gjenstanden gå ut av utsnittet. Vil tro det er da de bytter gjenstanden fra klippet hvor vi ser personen kaste, til juksekastet. Mulig det ville sett mer autentisk ut, om de hadde endret hastigheten på klippet, slik at den stemmer i forhold til tyngdekraften. Til trådstarter: Tutorials (After Effects) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå