Bear^ Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Har søkt som en hund på forumet og på google men finner ikke noe hjelpende svar. Har en litt eldre Acer Extensa 7630 stående som har normalt Windows Vista innstallert. Noen man - naturligvis - ikke er interesert i. Det er mulig å "nedgradere" denne til Windows XP men, jeg finner ikke ut hvordan. Det følger med 2 plater merket "Windows XP Recovery" men dette er da noen image filer. Jeg har forsøkt å kjøre via empower management systemet til Acer men finner da ingen Recovery på den disken. Verken disc 1 eller disc 2. Så noen som har peiling hvordan man får kjørt igang XP installeringen på denne PCen? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Har du lisens for XP på denne maskinen? Isåfall så trenger du bare en innstallasjonscd med XP, dette er ikke noe som kan skaffes gratis men hvis du har lisens så ser jeg ingenting feil på å laste ned innstallasjonscd'n fra en torrent eller annen piratside. Et annet alternativ er å blåse inn Ubuntu, det vil gi deg en ekstremt kjappere ytelse på den maskinen enn Windows. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 Er ikke min PC men foreldrene min sin, så Linux er ikke et alternativ, har brukt nok tid på å lære dem Windows Nei, det følger med et sett med plater til maskinen med Windows XP, og jeg gjorde dette på maskinen da de fikk den for vel et år siden, men grunnet dårlig ytelse nå og treg oppstart måtte jeg reinstallere et OS på den, og nå får jeg det da ikke til å fungere for å kjøre inn XP igjen. Innstallasjons filene derimot er antageligvis noe form for gjennopprettings oppsett eller noe, men selv gjennom Acer's egen gjennopprettings program leser han disse filene, så jeg får ikke kjørt inn XP igjen. Og naturligvis har de jo sluttet å legge med selve XP platen og gjøre det enkelt så alt jeg har å jobbe med er disse image filene. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Ubuntu er rimelig intuitivt hvis alt av drivere etc fungerer ut av esken. Og er det snakk om en maskin for surfing, nettbank og normal bruk så er det ingen læringsterskel i å bruke Ubuntu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå