Habbenja Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Heihei. Etter at PCen min gikk i stykker, er det nå dags for noe nytt. Laptopen skal hovedsakelig brukes til vanlig bruk, som surfing og arbeid, men også litt spilling. Tenker da på spill som Just Cause 2 (ikke på max) og litt bilspill som Dirt 2 og Need For Speed. Som sagt, må ikke bruke max settings, men ville være greit med litt fint bilde når jeg gamer. Har sett litt på denne, og lurer på om jeg får noe bedre til samme pris... http://www.spaceworld.no/wsp/spaceworld/frontend.cgi?func=catalog.show&func_id=29212&table=PRODUCT&categorynu=&l0=&l1=&l2=&ptype=data&profile= Tusen takk! Erik Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 ASUS G53SW CI5 2.3 4GB/500 GTX460M 15.6" W7HP Den ultimate 15" spillmaskinen med Intels nye og kraftfullere ”Second Generation Core”-prossesorarkitektur, pris 7569kr. Denne modellen er en rein gamer modell og har et GXT 460 kort som er yter veldig mye bedre enn et GT540. Hvis spill er i fokus så er det en no brainer, G53SW vinner soleklart, men har du krav til portabilitet og batteri så ville jeg sett på noe ala den du har funnet. Den gir også mer sense for annet arbeide som redigering etc. Lenke til kommentar
Habbenja Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 Takk for svar! Har tatt en kikk på den før, men synes den ble litt for dyr, og den er ikke akkurat pen... Men skjønner hva du sier! Etter å ha kikket enda litt mer fant jeg : http://www.euronics.no/Produkter/Data/Baerbare/ASUS-N43SN-14-HD-GeForce-GT55-Baerbar-PC?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=ASUS+N43SN+14%22+HD%A0GeForce+GT55+B%E6rbar+PC&ref=acdc5904 Problemet nå er at jeg ikke vet hvilken av de jeg skal velge, enten linken ovenfor, eller : http://www.spaceworld.no/wsp/spaceworld/frontend.cgi?func=catalog.show&func_id=29212&table=PRODUCT Kan du, eller noen andre hjelpe meg litt med det? Erik Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Ytelsesmessig så er N53SV og N43SN modellen du har funnet relativt like selv med 2 forskjellige generasjoner cpu. N53SV har 4 kjerner kontra N43SN's 2 så den vil nok være bedre på multitasking og tyngre oppgaver. Grafikkmessig er det ikke store forskjellen. Jeg vil vel si at N53 gir noe mer valuta for penga. Lenke til kommentar
Habbenja Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 Okei, det var godt å høre ettersom jeg helst vil ha noe større enn 14". Men, klarer N53 å dra litt tyngre spill da? Det er ikke det eneste som jeg er etter, men om den kan dra spill relativt greit, så klarer den det aller meste, går jeg ut ifra. Har kikket litt på notebookcheck.net, og der ser det ut som at den klarer mye på high settings. Ser at den drar de fleste spill på ca 30 fps, er det akseptabelt? Vil jeg merke MYE lagging eller kan man spille da? Er det stor forskjell mellom medium og high settings med tanke på selve bildet? Takk for hjelpa, Erik. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 GT 540 er det nye middelklasse kortet og det skal klare alle nyere titler men da i medium innstillinger på de tyngre. Spranget opp til GTX 460 er stort da det yter betydelig bedre og er i high end klassen. 30 frames er helt greit litt avhengig av hva slags spill man snakker om. I et rpg som f.eks Risen så er det godt nok mens i enkelte fps spill vil det nok føles noe hakkete til tider. Lenke til kommentar
Habbenja Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 Ja okei. Hvor lang tid tror du det tar før jeg får den? Skal kjøpe fra spaceworld... Veldig vagt spørsmål, men siden den er på lager, kan jeg forvente at den kommer innen fredag eller lørdag? Erik Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Det har jeg ingen formening om dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå