HelloKjersti Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Shigeru Miyamoto er mannen som reddet spillbransjen. Les hele saken Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 En mann med mange gode innflytelser, men samtidig så hadde nok spillbransjen omstilt seg uansett, også uten hans hjelp. AtW Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Skulle bare ønske han klarte å designe like artige mario spill som Super Mario 64 feks enda. Galaxy spilla er bare tøv. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Har bare proevd det foerste Galaxy, og det var da fantastisk. Veldig interessant artikkeltype, forresten. Rakk ikke lese hele naa, men skal selvsagt se naermere paa den seinere. Haaper dere tar en titt paa blant annet Tim Schafer og Hideo Kojima i framtiden, men jeg regner med at begge er mer eller mindre selvskrevne dersom denne artikkelserien skal vare en stund. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Interessant lesestoff. Kanskje en smule kort, but keep it coming! Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Mannen med dragen i tordenstormen var Benjamin Franklin, ikke Edison. I alle fall var det Franklin som foreslo eksperimentet. Jeg tviler ikke på at Nintendo ikke hadde levert de kvalitetsspillene de gjør i dag uten Miyamoto. Men jeg tror ikke at han nesten ene og alene er grunnen til at industrien klarte å famle seg opp fra krakket. Som ATWindsor sier, spillbransjen hadde nok omstilt seg uansett. Om den hadde vært bedre eller dårligere enn det den er i dag, blir bare ville spekulasjoner. Endret 10. juli 2011 av MiSP Lenke til kommentar
hitman47 Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Fin artikkel. Håper på flere i serien, hadde vært kult med artikler om John Carmack og Romero, Warren Spector, Will Wright, Peter Molyneux etc. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) For hvor Nintendo ville vært uten Miyamoto? Hvem vet, men det er antagelig ingen overdrivelse å si at de ikke ville vært der de er i dag. Det er ikke bare Nintendo som har nytt godt av Miyamotos fingerspissfølelse for spillopplevelser. Jeg vil gå så langt å si at det er langt fra sikkert at spillbransjen generelt ville vært den samme uten Miyamoto. Her synes jeg artikkelforfatteren feiger unna den interessante problemstillingen; det er ikke god journalistikk å konkludere med at "ingen vet", det er god journalistikk å forsøke å finne dette ut, og prøve å gi ny innsikt til leseren. Føler denne artikkelen ble litt mye oppgulp av gamle myter (ofte uten kildehenvisninger) og en lite begrunnet gjentakelse av heltedyrkelsen Miyamoto har blitt objekt for. Langt mer interessant ville det vært om forfatteren hadde tatt seg bryet med å grave litt i dette, prate med mennesker som har jobbet med Miyamoto, eller funnet fram kilder som har skrevet om dette tidligere, for å finne ut i hvor stor grad det Miyamoto får æren for, er Miyamotos egen fortjeneste. Endret 10. juli 2011 av oerhört Lenke til kommentar
Nuduaa Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Skulle bare ønske han klarte å designe like artige mario spill som Super Mario 64 feks enda. Galaxy spilla er bare tøv. Kan være det dummeste jeg har lest på lenge, Galaxy 1/2 regnes for å være de beste plattform spillene i senere tid. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Godt initiativ å skrive denne typen artikler. Jeg har sagt det før, men anmeldelser og previews can man finne overalt, det er de unike artiklene som går i dybden på noe innenfor spillbransjen som gjør akkurat ditt spillmagasin verdt å lese. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Et interessant artikkelkonsept, men jeg, som den nerden jeg er, kunne ha ønsket meg en enda mer inngående presentasjon av mannen, og som andre sier: historier fra folkene omkring, de som kjenner denne mannen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå